English

شهردار اصفهان در آیین روز درختکاری ؛

کاشت بیش از ۳۶۰ هزار اصله درخت در شهر اصفهان از ابتدای سال تاکنون

شهردار اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 360 هزار درخت و درختچه در اصفهان کاشته شده است.

کاشت بیش از 360 هزار اصله درخت در شهر اصفهان از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، جمالی نژاد در آیین روز درختکاری که در بوستان شهدای مدافع حرم برگزار شد، اظهار کرد: در هفته درختکاری با شعار "درختی برای مادرم" کار خود را آغاز کردیم و قرارمان بر این است تا با یک همت جهادی شهر اصفهان را به روال سابق خود که همان باغ شهر بوده تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد کاشت درخت و درختچه از ابتدای سال 95 تاکنون تعداد 208 هزار عدد بوده، تصریح کرد: تعداد 68 هزار درخت در هفته درختکاری، 20 هزار درخت توسط مراکز عمومی، دولتی، آموزشی و نظامی و در عرصه های توسعه مجموعه پردیس شرق حدود 63 هزار درخت (در مجموع حدود 360 هزار درخت) در شهر کاشته شده است

شهردار اصفهان با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر اصفهان برای جمعیت ۲ میلیون نفری اصفهان ۲۵.۲ هکتار است، افزود: مساحت فضای سبز اصفهان بیش از ۵هزار و ۳۰۰ هکتار است که ۳ هزار و ۶۰۰هکتار آن در اختیار شهرداری قرار دارد.

جمالی نژاد ادامه داد: مساحت فضای سبز تحت پوشش آبیاری تحت فشار ۱۹۰۰ هکتار است که ۱۳۰۰هکتار آن در اراضی حاشیه ای و ۶۰۰ هکتار آن در اراضی شهری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از فضای سبز قابل آبیاری ۸۰ درصد به شبکه آبیاری تحت فشار مجهزند، گفت: با وجود اینکه توسعه حجمی فضای سبز را در دستور کار قرار داده ایم اما با توجه به خشکسالی های اخیر تلاش کرده ایم رویکرد جدیدی برای سیستم آبیاری و استفاده از پساب را در دستور کاری خود قرار دهیم.

جمالی نژاد تاکید کرد: تلاش کرده ایم هم در سیستم آبیاری و هم در استفاده از پساب رویکرد جدیدی را در دستور کار خود قرار دهیم و استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز اصفهان مطابق با استانداردهای روز دنیا است.

وی با بیان اینکه پروژه هایی مانند احداث سیستم تصفیه تکمیلی پساب تصفیه خانه فاضلاب سپاهان شهر با ظرفیت 12 هزار متر مکعب در روز برای سال آینده افتتاح می شود، گفت: آغاز عملیات اجرایی سیستم تصفیه تکمیلی پساب تصفیه خانه فاضلاب شمال شهر اصفهان با ظرفیت 8 هزار متر مکعب، نصب کنتور بر روی چاه های در اختیار شهرداری اصفهان برای استفاده بهینه از این چاه ها، تغییر الگوی کشت با کاشت گونه های مقاوم به خشکی نیز از جمله اقداماتی است که شهرداری اصفهان در راستای توسعه فضای سبز و استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار خود قرار دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به مزایای کاشت درخت و توسعه حجمی فضای سبز، اضافه کرد: این موضوع نه تنها به زیبایی و پاکی هوای شهر کمک می کند بلکه پایداری، تقویت خاک و آرامش روانی شهروندان را نیز به همراه دارد.

وی افزود: امیدواریم با همت تمام شهروندان، شهر اصفهان را به باغ شهری که در سفرنامه های قدیمی نیز از آن یاد شده تبدیل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه