English

شناسایی و از بین بردن نقاط حادثه خیز در جاده های استان اصفهان بررسی شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان بر شناسایی و از بین بردن نقاط حادثه خیز در جاده های این استان تاکید کرد.

شناسایی و از بین بردن نقاط حادثه خیز در جاده های استان اصفهان بررسی شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، قنبری امروز در جلسه کارگروه بررسی و رفع موارد و نارسایی های راه های مواصلاتی این استان که با حضور مسئولان و نمایندگان ادارات ذیربط استان در دادگستری اصفهان برگزار شد، افزود: این معاونت، شناسایی نقاط حادثه خیز راه ها و جاده های استان و تاکید بر برطرف شدن معایب و ایمن سازی آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: از دادستان های حوزه های قضایی استان نیز خواسته ایم تا نسبت به الزام دستگاههای مسئول و ذیربط در خصوص ایمن سازی راه ها، دستور اقدام لازم را صادر کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان با اشاره به آمار سوانح و تصادفات جاده ای و مرگ و میرهای ناشی از این حوادث در کشور و استان اصفهان، افزود: بروز تصادف، آسیب و عواقب جبران ناپذیری برای اشخاص، خانواده ها و جامعه به همراه دارد.

وی بااشاره به موقعیت جغرافیایی و گردشگرپذیر بودن این استان بویژه در ایام نوروز، تصریح کرد: عامل جاده ای یکی از عوامل مؤثر در بروز سوانح رانندگی و تصادفات است لذا ضروریست با ایمن سازی راه ها از سوی سازمانها و ادارات ذیربط، اقدام های پیشگیرانه از بروز تصادفات انجام شود.

قنبری در پایان ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های در دست اجرا و با همکاری سایر دستگاه ها امسال نیز همانند سالهای قبل شاهد کاهش آمار سوانح و تصادفات جاده ای در استان اصفهان باشیم.

پیش از این، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان روز اول دیماه امسال در نشست خبری، برطرف کردن نقاط حادثه خیز و پُرتصادف در جاده ها را اولویت اول این اداره کل اعلام کرد و افزود: تاکنون 109 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده اما تاکنون اعتبار استانی برای رفع این نقاط در نظر گرفته نشده و فقط از اعتبارات ملی برای این کار استفاده شده است.

داریوش امانی با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و شش نفر در جاده های برون شهری و درون شهری استان جان خود را از دست دادند،گفت: از این تعداد 647 نفر در محورهای برون شهر و مابقی در محورهای درون شهری، جان خود را از دست دادند.

استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بلحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه