English

معاون استاندار یزد تأکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های سیاسی در انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به ضرورت رعایت قانون در برگزاری انتخابات پیش رو، گفت: ظرفیت سازمان‌های مردم و تشکل‌های صنفی و سیاسی برای جذب مشارکت عمومی در انتخابات به کار گرفته شود.

لزوم استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های سیاسی در انتخابات

به گزارش خبرگزاری موج، «محمدعلی طالبی» در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان یزد و شهرستان اشکذر با اشاره به این که میزان مشارکت شهرستان اشکذر در دوره‌های انتخاباتی قبل مطلوب بوده است اظهار کرد: در این دوره نیز امیدواریم با تعامل وانسجام لازم در بخش‌های مختلف شهرستان شاهد برگزاری انتخاباتی مطلوب همانند دوره‌های پیشین باشیم.

وی با بیان این که انتخابات مذکور به عنوان حق انتخاب و فرصت دیگری برای عموم ملت است تا در سربلندی نظام شرکت داشته باشند گفت: عوامل اجرایی انتخابات باید با در نظر گرفتن تمامی شرایط زمینه مشارکت حداکثری همه مردم را فراهم آورند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه به تعامل بسیار خوب هیئت‌های نظارت و دست‌اندرکاران انتخابات شهرستان اشکذر اشاره کرد و افزود : این همراهی در دوره‌های قبل قابل تحسین بوده ولیکن باید تلاش نمود با تعامل و همکاری این روند در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز تداوم داشته باشد .

رییس ستاد انتخابات استان یزد خاطر نشان کرد: آن چیزی که همه دست‌اندکاران انتخابات را به هم پیوند می‌دهد قانون و دستور العمل‌های قانونی است که همه را ملزم به رعایت آن نموده است.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در مورد انتخابات تأکید کرد: نکته قابل تامل، تاکید دولت در عدم استفاده از امکانات عمومی و بیت المال برای مباحث مربوط به انتخابات است و این موضع و تکلیفی است که رییس جمهور برای فرمانداران مشخص شده است.

وی به بهره مندی از ظرفیت و پتانسیل گروه‌های ذی نفوذ، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مختلف صنفی و سیاسی برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: بر مبنای قانون تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها ضمن این که ملزم به همکاری با عوامل اجرایی هستند نیز باید فضایی مناسب برای مشارکت حداکثری مردم فراهم آورند.

معاون استاندار خاطر نشان کرد: نکته قابل تحمل در بحث برگزاری همزمان دو انتخابات رییس جمهوری وشوراهای شهر و روستا بحث هیئت اجرایی مشترک در هر دو انتخابات است که مستلزم همکاری و تعامل هیئت نظارت در شورای نگهبان است.

«محمد علی شاه حسینی» فرماندار اشکذر نیز در صحبت‌های خود به زمان اندک برای برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا اشاره کرد و افزود: رای مردم حق الناس است و ما به عنوان کارگزاران نظام ضمن توجه به توصیه بزرگان کشور تمام همت خود را برای امانت داری و صیانت از آرای مردم درانتخابات به کار خواهیم بست.

رییس هیات اجرایی شهرستان اشکذر با بیان این که ستاد انتخابات این شهرستان تشکیل و با صدور احکام اعضای ستاد مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده است، خاطرنشان کرد: انتخابات شوراها در این دوره در دو حوزه شهر اشکذر و شهر خضرآباد و در 14 روستای بخش مرکزی و 19 روستای بخش خضرآباد برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه