English

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران:

طرح توانمندسازی مددجویان استان مازندران اجرا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران با تاکید بر محرومیت‌زدایی در استان گفت: طرح توانمندسازی مددجویان استان مازندران اجرا شد.

طرح توانمندسازی مددجویان استان مازندران اجرا شد

به گزارش خبرگزاری موج، رضا نوروزی ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، اظهار داشت: کمیته امداد نهادی مقدس بوده که 14 اسفند 1357 به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد تا گامی موثر در جهت رفع محرومیت شود.

وی افزود: اکنون یکی از دغذعه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری رسیدگی به کار فقرا و محرومان بوده که در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تمام تلاش امداد توانمند کردن فقرا و ارزشمند کردن امکانات و دارایی‌های مددجویان است.

نوروزی تصریح کرد: 56 هزار خانوار به صورت مستمر از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند و خانوارهای دیگری نیز به صورت موردی از حمایت این نهاد برخوردار که تعدادکل خانوارها به 62 هزار خانوار می‌رسد و 50 هزار سالمند، 38 هزار زن سرپرست خانوار و 12 هزار کودک و نوجوانان از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: برای رفع محرومیت ابتدا باید از تولید فقر جلوگیری کرد و در صورت ایجاد فقر، امداد تلاش می‌کند متناسب با توانمندی مددجویان گام بردارد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران افزود: عمده زنان سرپرست خانوار سالمند هستند که ارائه مشاوره به زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارد و به زنان جوان نیز آموزش و مهارت‌های لازم داده تا در جامعه فعالیت موثری داشته باشند و با استفاده از وام‌های کارانگیزی، توان افزایی و اشتغالزایی وارد اشتغال شوند.

نوروزی تصریح کرد: 36 هزار زن سرپرست خانوار در استان تحت پوشش این نهاد هستند که سه هزارو دویست زن سرپرست خانوار زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و در صورت ازدواج زنان سرپرست نیز جهیزیه پرداخت و می‌توانند همچنان از خدمات امداد بهره گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در زمینه ضمانت بانکی برای مددجویانی که از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند، گفت: 41 میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل با تسهیل در معرفی ضمانت وام خود را دریافت می‌کنند و در برخی حوزه‌ها مانند مسکن، خیران به عنوان ضامن اقدام می‌کنند و حتی اقساط را پرداخت می‌کنند.

نوروزی بیان کرد: کمیته امداد مازندران در زمینه حجم پرداخت نقدی و غیرنقدی خیران رتبه چهارم را در کشور دارد.

وی افزود: در زمینه پرداخت صدقات نیز مازندران رتبه چهارم را در کشور دارد و امسال نیز تاکنون 18 میلیارد تومان صدقات پرداخت شد.

نوروزی گفت: چهار هزار و 500 یتیم در استان وجود دارد و 25 هزار حامی ایتام این یتیمان را حمایت می‌کنند و در زمینه طرح محسنین نیز سه هزار مددجو در این طرح قرار دارند و هفت هزار و 700 حامی در این طرح شرکت دارند.

وی با اشاره به نقش رسانه در جامعه گفت: امداد مردم را شریک راهبردی و استراتژیک خود می‌داند و رسانه‌ها در زمینه نشر احسان و توانمندی مددجویان و کاهش محرومیت می‌توانند گام بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه