English

با حضور تولیت آستان قدس رضوی صورت گرفت؛

افتتاح نخستین اردوگاه تخصصی ویژه نوجوانان و جوانان آستان قدس رضوی

مشهد مراسم افتتاح نخستین اردوگاه تخصصی ویژه نوجوانان و جوانان آستان مقدس حضرت رضا (ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی و خانواده های شهدا تیپ فاطمیون برگزار شد.

افتتاح نخستین اردوگاه تخصصی ویژه نوجوانان و جوانان آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در این مراسم تولیت آستان قدس رضوی از خانواده‌های شهیدان حامد احمدی، محمدعلی رمضانی، سید حمید سجادی، علی خادمی و جانباز قطع نخاعی سید نادر حسینی تقدیر به عمل آورد.

در ادامه این مراسم، مجتبی مختاری، مدیر موسسه جوانان آستان قدس رضوی اظهار کرد: با بهره برداری از اردوگاه امام رضا علیه السلام این اردوگاه در خدمت گروه های مردمی، تشکل ها، دانش آموزان، دانشگاهیان و دیگر خواهد بود.

وی افزود:‌ مجموعه اردوگاه امام رضا(ع) در باغ «بیلدر» منطقه طرقبه مشهد واقع شده و مساحت این مجموعه 2144 هکتاری است و در حال حاضر 70 هکتار از این باغ در اختیار فضای اردوگاه قرار گرفته است.

مدیر موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: در وهله اول فراخوانی برای حضور تشکل‌ها و گروه‌های مردمی در ایام نوروز داده شد و این اردوگاه در ایام نوروز پذیرای 4000 نفر از فعالان تشکل‌های فرهنگی خواهد بود.

مختاری گفت: امیدواریم با لطف حضرت رضا علیه السلام بتوانیم فضایی معرفتی - تربیتی را در قالب معارف دینی چه برای نوجوانان مشهدی و چه زائرین علی بن موسی الرضا (ع) فراهم کنیم.

وی بیان کرد: باتوجه به زیرساخت‌هایی که در اردوگاه امام رضا علیه السلام وجود دارد ما به دنبال این هستیم که بتوانیم سالیانه 80 هزار نفر را در این اردوگاه پذیرش کنیم.

مدیر موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ایجاد یک اردوگاه اختصاصی ویژه دختران در مشهد مقدس گفت: یکی دیگر از برنامه‌های موسسه جوانان بهره گیری از منابع وقفی آستان قدس رضوی در سایر شهرها برای استفاده در حوزه اردوگاهی و تربیتی است.

در بخش دیگر این مراسم، یکی از فرماندهان تیپ فاطمیون، پوتین جامانده یکی از شهدای خان طومان را به تولیت آستان قدس رضوی اهداء کرد.

این مدافع حرم، طی سخنانی با بیان اینکه جنگ در سوریه امتداد واقعه عاشوراست، افزود: پس از واقعه کربلا، جنگ بین کفار و ایمان بر زیر خاکستر رفته بود، اما به یک باره با جنگ سوریه این آتش زبانه کشید و این جنگ در سوریه همان امتداد کربلاست که از شام شروع شده است.

این فرمانده تیپ فاطمیون، گفت: اگر امروز در سوریه محور مقاومت پیروز شود که به طور قطع همین اتفاق می‌افتد، دیگر محور مقاومت متعلق به دریای خزر تا دریای عمان نخواهد بود بلکه محدوده جدیدی به وجود خواهد آمد و از لبنان تا افغانستان را دربر خواهد گرفت.

این مدافع حرم گفت: در تاریخ 21 فروردین سال جاری منطقه خان طومان سوریه به دست دشمن افتاده بود و درگیری بین جبهه کفر و مقاومت به صورت تن به تن انجام می‌شد و این پوتین متعلق به یکی از شهیدان همان منطقه است که من روی دوش های خودم پیکر مطهر او را بازگردانم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه