English

استاندار مازندران خبرداد:

هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی وزارت بهداشت در مازندران

استاندار مازندران گفت: در طول سه سال 600 میلیارد تومان در بخش زیربنایی، نوسازی و زیرساخت های بخش سلامت از سوی وزارت بهداشت در مازندران هزینه شده است.

هزینه 600 میلیارد تومانی وزارت بهداشت در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، ربیع فلاح جلودار در مراسم بهره برداری از پروژه های بخش سلامت مازندران با حضور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت تصمیم انقلابی بود که در طول 38 سال در دولت تدبیر و امید محقق شد، افزود: در اوایل دولت در بیمارستانهای دولتی وضعیت اسف باری وجود داشت، بیماران نیازمند برای تهیه امکانات دچار مشکل بودند اما در حال حاضر کار ارزشمندی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه استان مازندران به دلیل مسافرخیز بودن پذیرای مسافرانی از استان های دیگر است که برای درمان به مازندران مراجعه می کنند، یادآور شد: حضور مسافرانی از استان های دیگر به مازندران موجب می شود تا مازندران به صورت ملی و کلان دیده شود.

فلاح با اشاره به اینکه در طول سه سال 600 میلیارد تومان در بخش زیربنایی، نوسازی و زیرساخت های بخش سلامت از سوی وزارت بهداشت در مازندران هزینه شده است، افزود: در کنار این پروژه ها و با وجود همه تنگناها، 550 پروژه در طول سه سال و نیم دولت تدبیر و امید در مازندران افتتاح شده است.

وی، وجود جمعیت روستایی را از ویژگی‌های استان مازندران برشمرد و گفت: 45 درصد جمعیت مازندران در روستاها زندگی می‌کنند و بنابراین باید به موازات مناطق شهری، روستاها نیز توسعه یابند.

استاندار مازندران، اجرای طرح پزشک خانواده را موجب رفع تنگناهای حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: پوشش مادران باردار در این طرح موجب افزایش رضایتمندی شده است که باید این امر تداوم یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 14 کلینیک دندانپزشکی در مازندران احداث شده است.

 قاسم جان بابایی در مراسم بهره‌برداری از پروژه های بخش سلامت مازندران با حضور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای دومین بار پروژه های حوزه سلامت با حمایت وزیر و معاون بهداشتی به میزبانی مازندران به صورت ملی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: پس از ساخت 150 خانه بهداشت در سال 93، امروز افتتاح 68 مرکز ارائه خدمات بهداشتی در استان صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه امروز 68 مرکز درمانی در مازندران به صورت سراسری مورد بهره برداری قرار می گیرد، افزود: 1110 خانه بهداشت و 350 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی بیشترین مراکزی است که در مازندران وجود دارد که از این لحاظ جایگاه مناسبی است.

جان بابایی با تاکید بر اینکه پیش از این یک سوم مراکز سلامت مازندران استیجاری بود که با حمایت دولت تدبیر امید مراکز استجاری در روستاها به تملک درآمدند، افزود: در حال حاضر 80 خانه بهداشت دیگر در مازندران در حال ساخت است و 27 مرکز خدمات جامع خدمات روستایی همه در تملک دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفتند.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری افراد بالای 30 سال در مازندران اظهار کرد: 14 کلینیک دندانپزشکی در مازندران راه اندازی شده و 50 یونیت دندان سیار با همکاری آموزش و پرورش به مدارس ارسال شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت دندانپزشکی دانش آموزان در سال 94 و 95 صورت گرفت، اظهار کرد: در این طرح کودکان زیر 14 سال خدمات دریافت کردند که این طرح شامل مادران باردار نیز می شد.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح غربالگری برای افراد بالای 30 سال، بیش از 5000 بیمار دیابتی که از بیماری خود خبر نداشتند شناسایی شدند. در حال حاضر 95درصد اطلاعات پزشکی روستاها و شهرهای مازندران تهیه شده است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه