English

رئیس پژوهشکده دانشگاه بین‌المللی امام(ره)

راهبردهای ساخت "تمدن نوین اسلامی" در چشم‌انداز آینده اتخاذ شود

رئیس پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: آینده نگاری تمدن نوین اسلامی به این معناست که با شناسایی موانعی که بر سر راه شکل دادن تمدن نوین وجود دارد راهبردهای مناسب برای ساختن تمدن نوین اسلامی در چشم‌انداز آینده اتخاذ شود.

راهبردهای ساخت "تمدن نوین اسلامی" در چشم‌انداز آینده اتخاذ شود

به گزارش خبرگزاری موج، دومین همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی شامگاه دوشنبه در پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این همایش حاکم قاسمی رئیس پژوهشکده آینده پژوهی و مسئول کمیسیون آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری هفته علمی تمدن نوین اسلامی گزارشی از فرایند برگزاری همایش آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی ارائه کرد.

وی همایش آیند نگاری تمدن نوین اسلامی را بخشی از برنامه‌های هفته علمی تمدن نوین اسلامی اعلام کرد این امر در حالی بوده که هفته علمی تمدن نوین اسلامی که هر ساله در سراسر کشور برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این هفته فراهم کردن زمینه برای در گرفتن مباحث علمی درباره ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی و بررسی راهکارهای رسیدن به این تمدن است.

رئیس پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: یکی از کمیسیون‌های هفته علمی تمدن نوین اسلامی کمیسیون آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی است این کمیسیون مسئولیت طرح بحث و پیگیری مباحث مربوط به آینده نگاری تمدن نوین اسلامی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی به این معناست که با شناسایی وضعیت و بررسی پیشران‌ها و موانعی که بر سر راه شکل دادن تمدن نوین وجود دارد راهبردهای مناسب برای ساختن تمدن نوین اسلامی در چشم‌انداز آینده اتخاذ و اجرایی شود.

قاسمی با اشاره به مقالات ارائه شده به دبیرخانه هفته علمی تمدن نوین اسلامی گفت: از مجموع مقالاتی که به دبیرخانه رسیده 58 مقاله پس از طی فرایند داوری تایید و برای ارائه تصویب شد و از بین این مقالات 8 مقاله مرتبط با مباحث آینده پژوهی برای ارائه در همایش آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی انتخاب شد که در 2 نشست ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است همایش آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی 2 نشست تخصصی برگزار شد.

در نشست نخست چهارمقاله با عناوین تاثیر گرایش اجتماعی در تفاسیر قرآن کریم بر شکل‌گیری و شکوفایی تمدن نوین اسلامی با سخنرانی مولوی عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و عقلانیت سه‌گانه در تمدن نوین اسلامی با سخنرانی نجف‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، واکاوی پیشران‌های ظهور تمدن نوین اسلامی در خارج از جهان اسلام با سخنرانی غلامرضا کریمی عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و حکمرانی خوب در تمدن نوین اسلامی با سخنرانی علی مرشدی‌زاد عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد ارائه شد.

گفتنی‌ است در نشست دوم سخنرانی درباره موضوعاتی با عناوین اضلاع تمدن نوین اسلامی و راه پایدارسازی و پابرجایی آن با سخنرانی معماری استادیار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، تحلیل سناریوهای فرآوری تمدن نوین اسلامی و ظرفیت هویت‌سازی آن در نظام بین‌المللی با سخنرانی دانش‌نیا عضو هیئت علمی دانشگاه کرمانشاه و رسانه‌های تمدنی و عصبیت رسانه‌ای پیشران تمدن نوین اسلامی با سخنرانی بابایی عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و جهان اسلام در مرحله گذار به تمدن نوین اسلامی با سخنرانی حاکم قاسمی رئیس پژوهشکده آینده‌پژوهی ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه