English

وزیر رفاه:

سند راهبردی اشتغال خوزستان تدوین نهایی می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز در نشست مشترک اعضای کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در آبادان گفت: چالش های خوزستان به شکل ویژه و مهم در دولت رصد می شود.

سند راهبردی اشتغال خوزستان تدوین نهایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، علی ربیعی در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند که امروز(28 بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز همزمان سه وزیر در استان خوزستان حضور پیدا کردند که نشان دهنده اهمیت مسائل مربوط به این استان است.

وی در ادامه افزود: در این جلسه محورهای آسیب های اجتماعی، امنیت اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی و سرمایه گذاری مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و مقرر شد تاسیس دو مرکز مبارزه با مواد مخدر در استان خوزستان اجرایی و همچنین 6 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهایی که فاقد این مراکز هستند راه اندازی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اجرای برنامه توسعه اجتماعی استان خوزستان با تأکید بر رفع مشکلات شهرستان آبادان خواهد بود، گفت: یکی از برنامه های ما اجرا و توسعه اجتماعی درشهرستان آبادان است. باید بتوانیم برای مردم شهر ظرفیت های بیشتری از جمله مسائل اجتماعی، فرهنگی و رفاهی را فراهم کنیم و امیدواریم که علاوه بر اعتبارات مصوبه، منطقه آزاد نیز به توسعه اجتماعی در شهرستان کمک کند.

ربیعی با تاکید بر اینکه زنجیره تامین نیروی انسانی پایین دستی مشاغل کلان باید از خود استان تامین شود، خاطرنشان کرد: تدوین نظام نامه مسئولیت اجتماعی برای شرکت های فعال در منطقه آزاد اروند ضرورری است. با توسعه فاز دو پالایشگاه آبادان حدود 6000 اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان خواهیم داشت.

وی افزود: در هفته های آتی نشست شورای عالی اشتغال با حضور رییس جمهور تشکیل و در همان جلسه  سند راهبردی اشتغال خوزستان تدوین نهایی می شود. همچنین 1000 میلیارد تومان از اعتبارات وزارتخانه و 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در نظر گرفته شده است.

 ربیعی اظهار کرد: نخبگان خوزستان در جهت حل مسائل و معضلات موجود یک عامل اساسی و تعیین کننده هستند. من به این توان و همتی که در مسئولین استان خوزستان می بینم بسیار امیدوارم.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حجم سرمایه گذاری در استان خوزستان را بالا عنوان  و اظهار کرد: زیرساختهای اقتصادی در این استان با توجه به شاخص های توسعه مطلوب است. بیشترین ظرفیت گردشگری در این منطقه مشاهده شده است. این ظرفیت می تواند باعث درآمدزایی و موجب افزایش ثروت در منطقه شود، ما در حوزه حمل و نقل چه دریایی و چه زمینی ظرفیتهای خوبی داریم. با توجه به این ظرفیت ها، تقویت و توسعه دانش فنی و حرفه ای و ایجاد مهارت لازم در زمینه سرمایه گذاریهای کلان از جمله نفت و گاز برای به کارگیری نیروی کار ماهر بومی باید در اولویت قرار بگیرد. باید روحیه امید و آینده نگری را در جامعه رشد داد. این مساله نیز عامل مهمی در جهت تغییر نگرش جامعه از حال بد به حال خوب است.

ربیعی با بیان اینکه برنامه ریزی های اکوسیستمی در جهت کاهش ریزگردها از اولویت های ما است، خاطرنشان کرد: ریزگردها برای دولت به غصه ملی تبدیل شده و برای برطرف کردن این چالش رایزنی های بین المللی نیاز است، بازگشت به طبیعت و احیای آن در جهت کاهش آلودگی های زیست محیطی اصولا زمان بر، اما قابل اجرا است.

 وی در پایان اظهار کرد: آنچه در دولت مورد تاکید است در پروژه های محلی اولویت استخدام با جوانان بومی آن منطقه باشد و نکته دیگر این است که ما زیر ساخت های صنعتی نسبتا مناسبی داریم به خصوص در زمینه انرژی در استان خوزستان که روز به روز در حال گسترش است اما متاسفانه زنجیره رو به پایین شغلی آنها در استان به درستی شکل نمی گیرد و این یکی از نارسایی های ما است و باید بتوانیم این زنجیره را در استان ساماندهی کنیم؛ روح اصلی در برنامه سند توسعه اشتغال استان تشکیل زنجیره اشتغال در پایین دست است.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، نیز در حاشیه این نشست اظهار کرد: امیدوارم اعضای این کمیسیون به راهکار های مناسبی برسند و پیشنهادات آنها در استان به عنوان پایلوت در کشور عملیاتی شود.

وی افزود: رفع معضلات و مسائل اجتماعی در استان خوزستان باید در اولویت قرار گیرد. در خصوص رفع مشکلات برق و پایدار ماندن سیستم برق در استان با حضور وزیر نیرو بنا شد مقره(عایقهای نگدارنده کابل) مناسب و متناسب و سازگار با آب و هوای استان خریداری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه