English

استاندار قم:

بسیاری از چالش های امروز کشور حاصل جناح گرایی و عدم توجه به منافع ملی است

استاندار قم گفت: بسیاری از چالش های امروز کشور در مسائل مختلف حاصل جناح گرایی و عدم توجه به منافع ملی است.

بسیاری از چالش های امروز کشور حاصل جناح گرایی و عدم توجه به منافع ملی است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، استاندار قم در نشست صمیمی با رؤسای دانشگاهها و آموزش عالی استان که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، به عزم و اراده مردم در دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های برجسته حرکت مردم به رهبری امام راحل (ره) وحدت کلمه و انسجام انقلابیون بود.

وی در ادامه دستیابی به فناوری های مهم و پیشرو را در گروه همدلی و فعل خواستن دانست و افزود: بسیاری از چالش های امروز کشور در مسائل مختلف حاصل جناح گرایی و عدم توجه به منافع ملی است و تنها با اجماع عمومی و اقدامات عملی در نهادینه سازی دیدگاههای فراجناحی می توان به توسعه پایدار در کشور دست یافت.

تحصیلات دانشگاهی و آموزش عالی بایستی به اشتغال زایی منتهی شود

سید مهدی صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحصیلات دانشگاهی و آموزش عالی بایستی به اشتغال زایی منتهی شود اضافه کرد: توانمند سازی دانشجویان برای ورود به بخش تولید و کارآفرینی هدفی مهم در آموزش است که اجرای طرح هایی چون طرح فراگیر حضور فارغ التحصیلان در محیط های کاری و کارورزی از جمله راهکارهای افزایش توانایی فارغ التحصیلان جهت جذب در بازارهای کار است.

وی با تأکید بر ظرفیت دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان در برنامه ریزی جهت رشته های مختلف تحصیلی، ادامه داد: تشکیل کارگروه هایی فی مابین دانشکده های هم رشته، برای نیاز سنجی اشتغال و تولید در استان و نیز استفاده از بخش های صنعت و بازار کار برای بکار گیری استعداد دانشجویان ضروری است.

استاندار-قم

استاندار قم حضور صنایع با فناوری های روز و دانش بنیان در قم و شهرک های صنعتی استان را مورد توجه قرار داد و افزود: نخبگان حاضر در بخش های مختلف دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان می توانند با ایجاد تعامل مناسب بین دانشگاه و صنعت از این ظرفیت های قوی صنعتی برای ارتقاء سطح اشتغال بهره برند.

سالانه یازده هزار نفر در قم فارغ التحصیل می شوند

وی در پایان با اشاره به جمعیت سالانه 11 هزار نفری فارغ التحصیل در استان، رشته های فنی را دارای بازار کار بهتری نسبت به سایر رشته های دانشگاهی عنوان و اظهار داشت: نیازسنجی و کارکارشناسی دقیق در رابطه با نیاز بازار کار استان می تواند به تصمیم سازی در زمینه ی رشته های دانشگاهی کمک کند.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست صمیمی ضمن تبیین و بررسی سند آمایش آموزش عالی استان و نیز تصمیم گیری در خصوص راهکارهای تحققق اقتصاد دانش بنیان و بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت های دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در توسعه و پیشرفت استان، نظرات روسای مراکز آموزش عالی استان در این حوزه ها استماع شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه