English

امام جمعه قم:

مبلغان از به انحراف رفتن عزاداری ها جلوگیری کنند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: برگرداندن مردم از عزاداری های انحرافی به عزاداری صحیح و مورد پسند اهل بیت رسالتی بر دوش طلاب و روحانیون است.

مبلغان از به انحراف رفتن عزاداری ها جلوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم و جمعی از مبلغان اعزامی در دهه محرم در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به همزمانی هفته امر به معروف و نهی از منکر و هفته دفاع مقدس در دهه نخست محرم امسال گفت: این دو مسئله مهم، ماهیت قیام امام حسین (ع) را تشکیل می دهد که ایشان در قیام خود انگیزه دفاع از دین و اسلام ناب و اظهار حق و ابطال باطل داشتند و هدف از این قیام را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان داشتند.

وی با بیان این مستمعین مجالس امام حسین (ع)، گوش خود را برای شنیدن به شما داده است، گفت: شما از این طریق می توانید معارف الهی را به آنها منتقل کنید. این سخنان شما، باید سخنان خدا و برای خدا باشد؛ در برخی از محافل برخی مستمعین و صاحبان نفوذ در مجالس عزاداری دیده می شود که آنها از وعاظ می خواهند تا در مورد موضوعی صحبت کرده یا درباره موضوع دیگری ورود نیابند، خط ما مشخص است و نباید کثرت جمعیت مجوز و توجیه کننده سخنرانی بر اساس سلیقه مستمعین باشد.

آیت الله سید محمد سعیدی افزود: گاهی در شعار برخی مسئولان ما هم دیده می شود که “باید ببینیم مردم چه می خواهند”؛ اگر معیار این باشد، طلبه و روحانی چه رسالتی دارد؟ ما باید مورد پسند خدا و امام زمان(عج) حرف بزنیم. مشکل اصلی پیامبران الهی این بود که باب میل متنفذین در جامعه سخن نمی گفتند، بلکه هرآنچه مورد رضای خدا بود مطرح می کردند.

وی درباره بهترین سخنگو ها از نظر قرآن کریم گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، بهترین سخنران کسی است که از خدا –با همه ویژگی هایی که دارد- بگوید. ما وظیفه داریم که دعوت به خدا کنیم، خدای حقیقی که در عین رحمت بی واسعه، غضب و عذاب را نیز برای انسان های خاطی قرار داده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ویژگی دیگر سخنران مورد پسند قرآن را کسی معرفی کرد که عمل صالح انجام دهد. سخنران باید آنچه می گوید، عمل کند، نه اینکه حرفی می زند، برای دیگران باشد. کسانی که سخنان خطبا را می شنوند، اگر ببینند حرف عمل خطیب یکی است، مردم نیز پذیرش بیشتری از او خواهند داشت.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر سخنران مورد پسند قرآن، تسلیم بودن محض دربرابر خداست. متأسفانه مشاهده می شود برخی مجالس عزاداری سید الشهدا که تسلیم برگزارکنندگان مجلس هستند، بیشتر از این که از معارف و درس های عاشورا بگویند، سرگرم چشم و ابرو و فدایی زیبایی امام حسین (ع) و یارانشان هستند و نسبت به ولایت مداری، اخلاق، دفاع از حریم اهل بیت و… حرفی به میان نمی آورند.

آیت الله سعیدی برگرداندن مردم از عزاداری های انحرافی به عزاداری صحیح و مورد پسند اهل بیت را رسالتی بر دوش طلاب و روحانیون دانست و گفت: مشاهده می شود که جمعیتی انبوه چند ساعت در مجلسی جمع می شوند، ولی چیزی در آن نیست.

وی افزود: انسان باید در مجالس امام حسین (ع) از معارف اهل بیت، احکام الهی و تعالیم دینی بگوید و این باید با زبانی لطیف و دلسوزانه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه