English

فرمانده انتظامی استان قم:

پلیس حافظ هنجارهای رسمی و قانونی کشور است

فرمانده انتظامی استان قم گفت: پلیس حافظ هنجارهای رسمی و قانونی در سطح کشور است و هیچ وقت به افرادی که به نوعی می خواهند این هنجارها و جایگاه را تضعیف کنند و موجب ناامنی در سطح کشور و از جمله استان قم شوند، اجازه نخواهد داد.

پلیس حافظ هنجارهای رسمی و قانونی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، فرمانده انتظامی استان قم در حاشیه اجرای یازدهمین مرحله از طرح امنیتی ذوالفقار، اظهار داشت: این طرح با هدف زمین گیر کردن و دستگیری مجرمان سابقه دار و پرخطر و همچنین پاکسازی مکان ها و محله های آلوده در سطح استان و انضباط ترافیکی و تقویت بنیان های انضباطی در حوزه ترافیک و همچنین برخورد جدی و فعالیت در عرضه فضای سایبری برای برخورد با مجرمین این حوزه و نهایتاً گسترش و تقویت امنیت اجتماعی در سطح استان انجام می شود.

وی افزود: طرح عملیاتی ذوالفقار 11 در دو بخش غیرآشکار و آَشکار انجام می شود، که در بخش غیرآشکار طی چند روز گذشته که توسط همکاران فرماندهی انتظامی شهرستان قم و پلیس های تخصصی انجام شده، نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

سردار کاظم مجتبایی ادامه داد: برابر گزارشات به دست آمده، 63 نفر ضارب و 86 فقره سرقت شناسایی و کشف شده است، در حوزه مواد مخدر بیش از 600 نفر از معتادان تابلو  و فروشندگان جزء و قاچاقچیان جمع آوری شده اند که از آنها 52 کیلوگرم انواع مواد مخدر به دست آمد.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: در حوزه جرایم سایبری سه نفر دستگیری داشته ایم و در حوزه افرادی که بصورت غیرقانونی در کشور ما از اتباع بیگانه حضور داشتند نیز 283 نفر شناسایی و جمع آوری شدند.

وی بیان داشت: بیش از 170 موتورسیکلت و خودرو که آلودگی صوتی ، مزاحمت برای نوامیس مردم و یا بی انضباطی ترافیکی داشتند توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به بخش هایی که در این رابطه پلیس راهور را پشتیبانی می کنند، جمع آوری شدند.

مجتبایی عنوان کرد: کسب این نتایج بسیار خوب است، امیدوارم که از 283 نقطه ای که پیش بینی شده بازرسی و پاکسازی در این طرح انجام شود، و 175 فقره در بخش غیرآشکار که انجام شده از بیش از 100 مرحله دیگر که امشب انجام خواهد شد، نتایج بهتری را ما شاهد باشیم.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: آنچه که برای پلیس مهم است، تثبیت هنجارهای رسمی در سطح استان است، مردم در سایه هنجارهای رسمی و پذیرفته شده که همانا قوانین این کشور است، زندگی می کنند، بطور طبیعی سارقان، مجرمان و قاچاقچیان و کسانی که به شکل های مختلف دنبال رفتارهای غیرقانونی هستند، ممکن است شکسته شود.

وی گفت: پلیس حافظ هنجارهای رسمی و قانونی در سطح کشور است و هیچ وقت به افرادی  که به نوعی می خواهند این هنجارها و جایگاه را تضعیف کنند و موجب ناامنی در سطح کشور و از جمله استان قم شوند، اجازه نخواهد داد.

مجتبایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در اینگونه طرح ها پلیس به دنبال تثبیت و تقویت امنیت عمومی در سطح جامعه است،پیام طرح ذوالففقار 11 این است که پلیس همواره با هوشیاری با آگاهی به دنبال برقراری مقررات و تثبیت هنجارها رسمی در سطح استان است و هیچ وقت اجازه نخواهد داد که هنجارشکنان و قانون شکنان شرایط را دگرگون کنند.

فرمانده انتظامی استان قم با تقدیر از دستگاه های پشتیبان در اجرای طرحی های عملیاتی پلیس،ابراز داشت: همراهی،حمایت ها و پشتیبانی بسیار خوب شورای تامین استان،دستگاه قضائی و دادستان استان همواره موجب تقویت و همچنین گسترش این گونه طرح ها بود که جای قدرشناسی دارد.

مجتبایی تصریح کرد: در نهایت امیدواریم که طرح ذوالفقار 11 بتواند جایگاه امنیتی و همچنین شرایط امنیتی استان را تقویت کنند و تزلزل و ناپایداری را در روحیه ی هنجارشکنان و مجرمان ایجاد کند.

وی اعلام کرد: پلیس به دنبال امنیت پایدار و جامع است و بطور قطع در این گونه عملیات ها به دنبال امنیت فراگیر و جامع در حوزه های مختلف است تا هم مجرمان و هنجارشکنان زمین گیر شوند و هم مردم احساس امنیت بیشتری را برای ادامه حیات خود داشته باشند.

مجتبایی ادامه داد: در این مرحله بیش از 500 نفر از کارکنان این فرماندهی با بهره گیری از 100 وسیله نقلیه فعال، سعی می کنند با توکل بر پروردگار و متکی بر قوانین و اختیاراتی که دارند به وظایفی که به آنها سپرده شده عمل کنند.

فرمانده انتظامی استان قم در پایان سخنان خود تاکید کرد: فقط مجرمان، هنجارشکنان و متخلفان هدف پلیس است بایستی به گونه ای عمل شود که کسانی که پیرامون این افراد هستند مورد رنجش و نگرانی قرار نگیرند، نوع رفتار پلیس بایستی با دقت و ظرافت انجام شود در عین حال با قدرت و شجاعت فراوان که بتوانیم از این مرحله نیز بگذریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه