English

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س):

مغرور شدن و غفلت از خدا، انسان را از موفقیت باز می دارد

امام جمعه قم گفت: هر موقع انسان در زندگی شخصی، اجتماعی، سیاسی و…، دچار غرور و منیت و از خدا غافل شود، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

مغرور شدن و غفلت از خدا، انسان را از موفقیت باز می دارد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در دیدار جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی(عج) که در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد، گفت: خداوند بر اساس حکمت و لطف خود، مسئولیت ها و ماموریت هایی را به اشخاص می دهند که این مسوولیت ها نعمت های الهی هستند و به وسیله آن بندگان خود را امتحان می کند.

وی افزود: خداوند به وسیله این نعمت، علاوه بر این که شرایط را برای تامین نیازهای زندگی فراهم می آورد، ما را مدیون خود قرار می دهد و در روز قیامت درباره همه نعمت هایی که به ما داده، سوال می کند.

آیت الله سید محمد سعیدی با بیان این که شما یکی از حساس ترین شغل ها را که حفاظت از شخصیت ها و اماکن است، بر عهده دارید؛ این شغل، شرایطی را برای شما فراهم می آورد و قواعد شرعی و قانونی خاصی نیز برای شما در این عرصه حاکم می کند.

وی با بیان این که مسئله حفاظت، مساله مهمی است، گفت: افرادی که در عرصه حفاظت ورود می یابند، باید بدانند که در این عرصه دست غیبی است که حفاظت اصلی را انجام می دهد؛ ازاین رو باید در عین این که با جدیت در این عرصه فعال باشند، بدانند که حافظ و نگهدارنده اصلی خداوند است. اگر اراده خداوند بر حفاظت از شخص یا مکانی باشد، هرچند محافظان آن غافل باشند، آسیبی به آن شخص یا مکان وارد نمی شود.

امام جمعه قم افزود: هر موقع انسان در زندگی شخصی، اجتماعی، سیاسی و… دچار غرور و منیت و از خدا غافل شود، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان در کاری وارد می شود به ویژه کارهایی که دارای حساسیت های خاصی است که حتی جانش در این راه در خطر است، باید بر خدا توکل کند. در کارهایی چون حفاظت از شخصیت ها و اماکن، در عین این که امرار معاش نیز مد نظر است، باید کار خالصانه برای خدا باشد.

آیت الله سعیدی با ابراز تأسف از افرادی که نسبت به مدافعان حرم توهین کرده و جانفشانی آنها را در راستای رسیدن به پول و دلار تعریف می کنند، گفت: مدافعان حرم، از جمله شهید محسن حججی، افرادی هستند که در مسیر رضای خدا و دفاع از حرم اهل بیت جهاد می کنند؛ چطور می شود شخصی برای رسیدن به مقداری پول، از همسر و فرزند و حتی جان خود بگذرد؟

وی در ادامه با اشاره به وجود آسیب ها و خطرها برای کارکنان عرصه حفاظت کشور و شخصیت های نظام گفت: تلاش در این مسیر دارای آسیب ها و آفت هایی است که بخشی از آنها، آسیب های خارجی است که از سوی دشمنان و بدخواهان نظام انجام می شود و برخی نیز توسط دشمن داخلی که شیاطین هستند، شما را تهدید می کند، باید این آسیب ها و آفت ها را بشناسید و آنها را برطرف سازید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه