English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز :

آب چاه‌های تأمین کننده فضای سبز شهر قم آزمایش می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: به منظور بررسی کیفی و برنامه ریزی برای آبیاری فضای سبز، آب چاه‌های فضای سبز قم آزمایش می‌شود.

آب چاه‌های تأمین کننده فضای سبز شهر قم آزمایش می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج از قم با بیان اینکه در راستای پایش کیفی چاه‌هایی که در آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود به صورت سالانه آزمایش‌هایی از آب چاه‌ها انجام می‌شود، گفت: این آزمایش‌ها حدود 22 مورد از خصوصیات کیفی مختلف آب نظیر سدیم، کلیسیم، منزیم، کربنات، بی کربنات، هدایت الکتریکی و همه آیتم‌های تاثیرگذار در مصرف و کیفیت آب است.

وی با بیان اینکه آزمایش چاه‌ها در سال جاری به اتمام رسید و نمونه‌ها برای شناسایی و آمارگیری جمع آوری شده است، افزود: نمونه‌های جمع آوری شده با نمونه‌های سال‌های پیش مقایسه و سیر کیفی آب در طول سال بررسی می‌شود تا سیاست‌های سازمان بر آن اساس شکل گیرد که برای آبیاری فضای سبز در آینده با مشکل کمتری مواجه شویم.

پیام جوادیان با تاکید بر اینکه ضرورت این آزمایش‌ها به این دلیل است که کیفیت و کمیت آب‌های زیرزمینی به طور دائمی در حال تغییر است، اذعان کرد: آزمایش‌های انجام شده نشان داد که در سال‌های اخیر شهر قم با کاهش آب‌های زیرزمینی مواجه شده و کیفیت آب چاه‌ها نیز سیر نزولی دارد که این امر ضرورت کنترل چاه‌ها و همچنین مدیریت مصرف را آشکار می‌سازد.

وی تصریح کرد: با انجام آزمایش‌های سالانه چاه‌هایی که نسبت به گذشته با روند کاهش سریع کیفی آب مواجه است شناسایی می‌شود و اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش برداشت یا استفاده از تکنولوژی‌های جدید مانند شیرین سازی آب آن چاه‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه از دو سال گذشته، ثبت اطلاعات و آزمایش‌ها در سازمان آغاز شده و پیش بینی سال‌های آینده نیز اینگونه انجام می‌شود، گفت: آنالیز آب نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی مجهز است اما هدایت الکتریکی نمونه‌های آب توسط دستگاه‌های پرتابل در سازمان انجام می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه