English

تجربه موفق خرید مشترک فعالان خوشه کسب وکار سنگ استان قم

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم، خرید مشترک مواد اولیه فعالان خوشه کسب وکار سنگ استان را تجربه ای موفق در برنامه های عمل خوشه های کسب و کار عنوان کرد.

تجربه موفق خرید مشترک فعالان خوشه کسب وکار سنگ استان قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم در دیدار با عامل توسعه و ناظر خوشه با اشاره به ظرفیت های سنگ قم  اظهارداشت: با فعالیت 250 واحد سنگبری ،8 معدن فعال سنگ ساختمانی ،اشتغال بیش از 4 هزار نفری در این واحدها و نزدیکی به تهران به عنوان بزرگترین بازار کشور ، موقعیت جغرافیایی قم را بعنوان یکی از قطبهای اصلی و با سابقه صنعت سنگبری کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه همین پتانسیل ها زمینه توسعه خوشه سنگ در استان را فراهم کرده است، گفت: پس از توسعه این خوشه و انتخاب آن بعنوان پروژه اقتصاد مقاومتی کشور، شاهد فعالیت ها، اقدامات و دستاوردهای خوبی در این بخش بودیم که آینده ای روشن را برای صنعت سنگ استان ترسیم کرده است.

امیر طیبی نژاد با یادآوری اینکه تجربه خرید مشترک که با مشارکت بیش از 2 نفر در خوشه سنگ صورت گرفته باشد وجود نداشته است، تصریح کرد: همراه کردن واحدها برای تأمین مواد اولیه و سایر لوازم مورد نیاز بصورت خریدهای گروهی یکی از اهداف خوشه سنگ قم است که با محقق شدن این موضوع واسطه های غیرضروری حذف و قیمت های تمام شده نیز کاهش می یابد که این خود باعث افزایش قدرت رقابت در صادرات و حاشیه امن فعالیت برای تولیدکنندگان خواهد بود.

وی از دیگر مزایای خریدهای مشترک را ایجاد حاشیه امن برای وصول مطالبات معادن ارزیابی کرد و توضیح داد: در همین راستا با برگزاری نشست های تخصصی برای فعالان سنگ استان، عوارض حضور واسطه ها در خرید مواد اولیه از جمله کوپ سنگ  استحصال و تأثیر آن در افزایش قیمت تمام شده برای مشتری برآورد شد و مزایای خرید مشترک تشریح گردید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم استقبال قابل توجه فعالان سنگ استان در گام نخست اجرای این طرح را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: نخستین خرید مشترک با مشارکت 26 واحد وبا حجم خرید 25 هزار تن صورت گرفت که مورد رضایت اعضای شرکت کننده در این خرید قرار گرفت و مقرر گردید سایر واحدهای متقاضی حضور در این طرح در خریدهای مشترک بعدی حضور داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه