English

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

انتخاب واحد و تأمین آینده شغلی ۱۸ هزار دانش‌آموزقمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: هدایت تحصیلی در تأمین آینده شغلی ۱۸ هزار دانش‌آموز قمی و سوق دادن آنان به سمت‌وسوی تحصیل در رشته‌هایی که از پی آن توازن و تعادل رشته‌ای برقرار است مؤثر خواهد بود

انتخاب واحد و تأمین آینده شغلی ۱۸ هزار دانش‌آموزقمی

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرکل آموزش وپرورش استان قم گفت : هدف از اجرای طرح هدایت تحصیلی دانش آموزان علاوه بر ایجاد تعادل و توازن رشته‌ای، سوق دادن دانش‌آموزان به سمت‌وسوی تحصیل در رشته‌هایی است که آینده شغلی فرد را تأمین می‌کند.

 وی افزود: اگر هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال‌های گذشته به‌درستی صورت می‌گرفت امروز شاهد مشکلات بسیار در این زمینه نبودیم.   

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به اشباع کامل رشته‌های تجربی و تعیین سهمیه در انتخاب این رشته تصریح کرد: باوجود علاقه دانش‌آموزان و والدین آن‌ها  برای تحصیل در رشته‌های نظری به‌ویژه علوم تجربی، این دانش‌آموزان باید بدانند که پس از فراغت از تحصیل در به ‌دست آوردن شغل قطعاً با مشکل مواجه خواهند شد.

شیخ‌الاسلام با اشاره به روند اجرای طرح هدایت تحصیلی عنوان کرد: مدیران مدارس دوره اول متوسطه در زمان مقرر با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به توجیه کامل دانش‌آموزان و خانواده‌ها براساس محتوای دفترچه راهنما اقدام می‌کنند تا ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان پایه نهم در زمان‌بندی مقرر و شرایط مطلوب انجام شود.

وی با اشاره به موارد انتخاب رشته دانش آموزان بر مبنای هدایت تحصیلی خاطرنشان کرد: در فرآیند انتخاب رشته تحصیلی علاوه بر استعداد دانش‌آموزان امکانات اجرایی آموزش و پرورش و  اولویت‌های نیاز جامعه، تاثیرگذار است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، چنانچه تعداد افراد واجد شرایط اولیه بیش از امکانات و ظرفیت دبیرستان‌ها و هنرستان‌های دولتی و هیئت‌امنایی باشد، داوطلبان هر رشته بر اساس امتیاز کسب‌شده در هدایت تحصیلی انتخاب خواهند شد.

وی افزود: حالا با تصویب و ابلاغ این طرح به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، در قم نیز 18 هزار دانش‌آموز پایه نهم برای سال تحصیلی انتخاب واحد کرده‌اند. انتخاب واحدی که در آن، نظر معلم، دانش‌آموز، ولی، آزمون‌های استعداد و ترغیب، نظر مشاور و عملکرد تحصیلی در پایه تحصیلی هفتم، هشتم و نهم ملاک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه