English

مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان قم:

پرداخت ۳۵۴ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون استان قم

مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان قم گفت: بانک توسعه تعاون استان قم در سال 95 بالغ بر 354 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

پرداخت  354 میلیارد ریال تسهیلات  توسط بانک توسعه تعاون استان قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان قم در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه بانک توسعه تعاون یک بانک دولتی و بانک اختصاصی حوزه تعاون محسوب می شود، افزود: طبق اصل 44 قانون اساسی بخش تعاونی در کنار بخش های دولتی و خصوصی یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور به شمار می رود، و برغم اینکه تعاونی ها باید 25 درصد از سهم اقتصاد ایران را به خود اختصاص دهند، هنوز این امر محقق نشده است.

وی خاطر نشان کرد: طبق اساسنامه، بانک تعاون ملزم به ارایه 70 درصد منابع و تسهیلات خود به بخش تعاون است و تنها می تواند 30 درصد از آن را در خارج از این حوزه مصرف کند، که این مساله در بانک توسعه تعاون قم رعایت شده است.

عباس مصلح آبادی اظهار داشت: بانک توسعه تعاون استان قم در سال 95 بالغ بر 354 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ مراجعه کننده ای در صف انتظار دریافت وام ازدواج قرار نگرفت افزود:سال گذشته تسهیلات تکلیفی توسط این بانک برای وام ازدواج بالغ بر 20 میلیارد ریال بود که پرداخت شد.

وی همچنین پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی را نیز یکی از تکالیف بانک مذکور عنوان کرد، و افزود: در این 2 مورد نیز به ترتیب 2 میلیارد و 400 میلیون ریال و یک میلیارد و 600 میلیون ریال به بانک تکلیف شده بود، که 95 و 80 درصد آن تحقق پیدا کرد، و علت اصلی 5 و 20 درصد پرداخت نشده نیز عدم تکمیل پرونده و نداشتن وثیقه و ضمانت مناسب بوده است.

مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان قم با تبیین پرداختی های بانک توسعه تعاون قم در بخش سرمایه های ثابت این رقم را در حوزه فولاد یکصد میلیارد ریال و خدمات گردشگری 20 میلیارد ریال ذکر کرد، و افزود: مبلغ پرداختی در حوزه مسکن نیز 80 میلیارد ریال بوده است.

مصلح آبادی همچنین رقم تسهیلات خرد پرداختی به محرومان را نیز 100 میلیارد ریال عنوان کرد، و افزود: روند ارایه تسهیلات در بخش های گوناگون در سال 96 نیز همانند سال 95 بوده و در حال حاضر هیچ کس در انتظار نیست.

مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان قم همچنین حجم سپرده گذاری صورت گرفته در این بانک طی سال گذشته را 389 میلیارد عنوان کرد و افزود: نرخ سود سپرده بانک توسعه تعاون به صورت روز شمار 10 درصد و در بازه زمانی یک ساله 15 درصد پیش بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه