English

مدیرکل پست استان قم:

پیک‌های پستی شهر قم ساماندهی می‌شوند

مدیرکل پست استان قم گفت: ساماندهی پیک‌های پستی داخل شهر به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اداره‌کل پست استان قم دنبال می‌شود تا بتوانیم نسبت به عملکرد پیک‌ها نظارت مطلوبی داشته باشیم هر چند درآمد آنها به خودشان اختصاص دارد اما شناسنامه‌دار شدن آنها دنبال می‌شود.

پیک‌های پستی شهر قم ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رحمان بیرانوند در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن محراب انجام شد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید قربان اظهار کرد: مجموعه پست استان قم در طول سال ۲۰ میلیون مرسوله را جابه جا می‌کند، اگر جابه جایی هر مرسوله دو سفر نیاز داشته باشد نزدیک به ۴۰ میلیون سفر توسط اداره‌کل پست استان کاهش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پست در حوزه اقتصادی، کاهش آلودی، ترافیک و مسافرت‌های درون شهری و برون شهری تاثیرگذار است، اضافه کرد: در شهر قم با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد قانون اساسنامه ویژه اداره‌کل پست استان نوشته شده است .

مدیرکل پست استان قم خاطرنشان کرد: اکنون موازی‌کاری‌ها زیاد است چرا که ادارات برخی از کارهای خود را به صورت مستقل با بستن قراردادهایی با بخش‌های دیگر انجام می‌دهند در حالی که ارتباط با مردم در قالب‌های اداری و بردن نامه‌ها و بسته‌ها به درب منازل توسط پست باید انجام شود و عمل خارج از این قاعده از نظر حقوقی، قانونی و مباحث امنیتی مشکل دارد که در این راستا با ادارات مکاتبات انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات مکانی دستگاه‌های اجرایی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: تهیه سامانه یکپارچه املاک کشور در حال انجام است، اکنون ۲۸ دستگاه مختلف با موضوع املاک مرتبط هستند به همین علت در بستر الکترونیک برنامه مشخصی را در دستور کار قرار داده تا آسیب‌های موجود در این حوزه را کاهش دهیم.

بیرانوند با اشاره به اینکه اکنون دستگاه‌های مختلف در حال اعلام استعلام‌های لازم برای مشارکت در سامانه یکپارچه املاک کشور هستند، گفت: ساماندهی پیک‌های پستی داخل شهر به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اداره‌کل پست استان قم دنبال می‌شود تا بتوانیم نسبت به عملکرد پیک‌ها نظارت مطلوبی داشته باشیم هر چند درآمد آنها به خودشان اختصاص دارد اما شناسنامه‌دار شدن آنها دنبال می‌شود.

مدیرکل پست استان قم با بیان اینکه در سطح کشور از نظر شاخص‌های پستی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده‌ایم، گفت: در اصل ۴۴ که واگذاری ظرفیت‌های مختلف به بخش خصوصی مطرح است نیز تاکید شده که برخی از کارها از جمله شبکه‌های اصلی توزیع و مبادلات باید در اختیار حاکمیت باشد؛ اگر بتوانیم از موازی‌کاری‌های جلوگیری کنیم به الگویی برای کشور تبدیل می‌شویم.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ پستچی در اداره‌کل پست استان قم فعالیت دارند، عنوان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های استان بتوانیم به شیوه مطلوب به رسالت‌های خود عمل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه