English

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

امام باقر(ع) از نظر شخصیتی و علمی شبیه ترین به پیامبر(ص) بود

امام جمعه موقت تهران گفت: در رویات ما تصریح شده است که امام باقر (ع) از همه ابعاد شخصیتی و علمی شباهت کامل به نبی گرامی(ص) اسلام داشته است.

امام باقر(ع) از نظر شخصیتی و علمی شبیه ترین به پیامبر(ص) بود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، در آیین عزاداری امام باقر (ع) در شبستان امام خمینی(ره) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ساحت امامت و ولایت را ساحتی الهی توصیف کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که اعتبارات اجتماعی از سوی انسان ها جعل می شوند؛ همچنانکه جعل عنوان حقوقی ریاست جمهوری و انتخاب رییس جمهور در نظام جمهوری اسلامی ایران به دست مردم صورت می پذیرید.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امام انتصابی اختصاصی از سوی ذات اقدس الهی است، عنوان داشت: خداوند متعال در سوره بقره آیه ۳۰ می فرماید«وَ إِذْ قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَهِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلیفَهً قالُوا أَ تَجْعَلُ فیها مَنْ یُفْسِدُ فیها وَ یَسْفِکُ الدِّماءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَ نُقَدِّسُ لَکَ قالَ إِنِّی أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُونَ؛ و  به یاد آر  وقتی که پروردگارت فرشتگان را فرمود که من در زمین خلیفه ای خواهم گماشت ، گفتند: آیا کسانی در زمین خواهی گماشت که در آن فساد کنند و خونها بریزند و حال آنکه ما خود تو را تسبیح و تقدیس می کنیم؟! خداوند فرمود: من چیزی  از اسرار خلقت بشر  می دانم که شما نمی دانید.»

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ساحت اعداد و حروف را تمثیلی از ملائک الله توصیف کرد و گفت: ملائک هرکدام مرتبه و جایگاهی دارند و این جایگاه و مرتبه دچار تغییرات نمی شوند؛ چرا که توان درک و حمل علم اسماء الهی را ندارند این در حالی است که قرآن کریم تصریح داشته است که تمام علوم معانی اسماء به حضرت آدم(ع) آموخته شده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) به ظرفیت وسیع امام اشاره کرد و گفت: ظرفیت نامحدود خلیفه خدا و قدرت ابلاغ و اقناع وی از اساسی ترین ویژگی های ولی خدا از منظر قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با تصریح بر این که نصب امام و ولی خدا فقط از سوی خداوند متعال صورت می پذیرد، ابراز داشت: این الگوی انتصابی به مومن می آموزد که این انتصاب, انتصابی جهانی و فراگیر است.

وی ادامه داد: ولی خدا بر تمام اسماء الهی علم دارد و این علم هویتی اصیل دارد که برای درک آن باید مومن مجاهدت های زیادی را سرلوحه رفتارهای خود قرار دهد.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان این که مقام محمود از خصائص خاصه حضرت رسول اکرم سلام الله علیها بوده است، گفت: در رویات ما تصریح شده است که امام باقر(ع) از همه ابعاد شخصیتی و علمی شباهت کامل به نبی گرامی(ص) اسلام داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه