English

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر:

۲۰ درصد جمعیت شهر قم در بافت فرسوده زندگی می کنند

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر گفت: بافت فرسوده شهر قم هزار و 800 هکتار است که تا کنون بخشی از این مساحت مصوب نشده است؛ در مجموع 20 درصد جمعیت قم در محدوده بافت فرسوده شهری زندگی می‌کنند

20 درصد جمعیت شهر قم در بافت فرسوده زندگی می کنند

گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر با بیان اینکه مجموع مساحت بافت فرسوده مصوب شهر قم در شورای عالی شهرسازی نزدیک به هزار و 74 هکتار است، اظهار کرد: بافت تاریخی 300 هکتاری شهر قم به صورت کامل در این منطقه وجود دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس تعاریف شورای عالی شهرسازی و مطالعات توسط شهرداری قم بافت فرسوده شهر قم هزار و 800 هکتار است که تاکنون بخشی از این مساحت مصوب نشده است؛ در مجموع 20 درصد جمعیت قم در محدوده بافت فرسوده شهری زندگی می‌کنند و این بافت‌ها 9 درصد مساحت شهر را به خود اختصاص داده است.

علیرضا خاکی با اشاره به انجام مطالعات مختلف در حوزه بافت‌های فرسوده شهر قم تصریح کرد: بافت شهری در سه حوزه فرسوده، تاریخی و سکونت‌گاه‌های مسئله‌دار بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها نزدیک به 697 هزار نفر در چهار هزار و 133 هکتار بافت مسئله‌دار شهر قم زندگی می‌کنند، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم در راستای ساماندهی این بافت‌ها برنامه‌های عملیاتی را دنبال کنیم باید استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ملی را در دستور کار خود قرار دهیم.

خاکی ادامه داد: هر چند در حال حاضر، نسبت به گذشته اقدامات متفاوت‌تری در استان قم در حال انجام است اما اعتباراتی که توسط استانداری و شهرداری برای ساماندهی بافت شهری قم درنظر گرفته شده است باید افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه یک دستگاه و نهاد دولتی به تنهایی نمی‌تواند مشکل ساماندهی بافت شهری قم را رفع کند، مطرح کرد:‌ شهرداری قم تلاش دارد تا هماهنگی لازم را در میان دستگاه‌های اجرایی، نهادهای ملی و مجموعه‌های مردمی ایجاد کند تا بتواند در راستای اهداف مورد نظر به نتیجه مطلوب برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه