English

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

جز راه ولایت راهی برای سعادت وجود ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر هدایت امام معصوم(ع) نبود، احدی به سعادت نمی رسید، گفت: این معصومین(ع) هستند که طرف مقابل شیطان بوده و سعی می کنند تا ما را از شر او در امان نگه دارند.

جز راه ولایت راهی برای سعادت وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی میرباقری با اشاره به اینکه خدای متعال برنامه با عظمتی برای هدایت عالم بر دوش پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) گذاشته است، گفت: این یک برنامه جامع و بزرگ است که تا ظهور مهدوی، رجعت و قیامت ادامه خواهد داشت.

ابلیس اولین و بزرگترین مانع اجرایی شدن برنامه هدایت بشری است

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه ابلیس اولین و بزرگترین مانع اجرایی شدن برنامه هدایت بشری است، اظهار داشت: بر اساس نص آیات قرآن کریم، شیطان بر سر راه هدایت و ولایت نشسته است و این راه را مسدود می کند تا افراد به راه های دیگر رفته و از سعادت یافتن دور شوند؛ باید بدانیم که جز راه ولایت راهی برای سعادت وجود ندارد و همه راه های دیگر به شیطان و عذاب الهی ختم می شود.

وی با اشاره به آیه شریفه «والله متمُّ نورِهِ» عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم وعده پیروزی به پیامبر اکرم(ص) داده است؛ قرآن مجید به منزله برنامه جامع معصومین(ع) برای هدایت بشری است؛ در این برنامه جامع و بزرگ، درگیری های بسیار بزرگی است که ائمه معصومین(ع) در برابر آن می ایستند و بدون هیچگونه کوتاهی به وظایف الهی خود عمل می کنند تا عالم هدایت کنند.

اگر هدایت نبود، احدی به سعادت نمی رسید

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه اگر هدایت نبود، احدی به سعادت نمی رسید، ابراز داشت: معصومین(ع) به خداوند قول داده اند تا بشر را هدایت کنند؛ بنابراین، این معصومین(ع) هستند که طرف مقابل شیطان بوده و سعی می کنند تا ما را از شر شیطان در امان نگه دارند و ما را به سر منزل سعادت برسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شیطان برنامه ضلالت بشر را طراحی می کند و در برابرش معصومین(ع) نیز برنامه هدایت و سعادت بشری را ترسیم می کنند؛ هر امامی که آمده، مأموریت خود را به طور کامل انجام داده و به پایان رسانیده است.

وی با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره «وَ مُفَوِّضٌ فِی ذَلِکَ کُلِّهِ إِلَیْکُمْ وَ مُسَلِّمٌ فِیهِ مَعَکُمْ وَ قَلْبِی لَکُمْ سِلْم‏ وَ رَأْیِی لَکُمْ تَبَع‏ وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى یُحْیِیَ اللَّهُ دِینَهُ بِکُمْ وَ یَرُدَّکُمْ فِی أَیَّامِهِ وَ یُظْهِرَکُمْ لِعَدْلِهِ وَ یُمَکِّنَکُمْ فِی أَرْضِه‏» بیان کرد: سیر قلبی ما باید با تسلیم سازی قلب به امام معصوم(ع) شروع شود؛ تا قلب تسلیم نشود، سیر کمال آغاز نخواهد شد؛ در مرحله بعدی باید آراءمان را کاملاً مطابق برنامه های امام زمان(عج) خودمان کنیم و خواسته ای مستقل از حضرت(عج) داشته باشیم و در نهایت مرحله سوم ناظر بر این است که تمام امکانات وجودی خود را به کار بندیم تا برنامه های امام معصوم(ع) عملی شده و به سرانجام برسد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری به فراز دیگری از زیارت جامعه کبیره «مَعَکُمْ مَعَکُمْ لَا مَعَ عَدُوِّکُم‏» اشاره کرد و گفت: معیت دو معنا دارد که نخستین معنا عبارت است اینکه ما باید در ظاهر و باطن با امام معصوم(ع) همراه باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان یادآور شد: دومین معنای «معیت» این است که انسان باید در دوران سختی همراه با امام زمان(عج) خود باشد تا به او توفیق داده شود تا در زمان پیروزی نیز در معیت امام معصوم(ع) باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی