English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

بیش از ۸۰ گونه پرنده در باغ پرندگان قم رها سازی می شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: هدف گذاری سازمان این است که حدود ۸۰ تا ۱۰۰ گونه پرنده در باغ پرندگان رها شود که البته خرید و نگهداری آن‌ها بایستی با برنامه صورت پذیرد.

بیش از 80 گونه پرنده در باغ پرندگان قم رها سازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در خصوص روند اجرای کار پروژه باغ پرندگان شهر قم گفت: مناقصه اجرایی پروژه حدود یک ماه آغاز شده  و پیمانکار مشغول فعالیت بوده و تا اواخر سال عملیات عمرانی آن به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: هدف گذاری سازمان این است که حدود ۸۰ تا ۱۰۰ گونه پرنده در این باغ رها شود که  البته خرید و نگهداری آن‌ها بایستی با برنامه صورت پذیرد.

پیام جوادیان در مورد انواع پرندگان این باغ نیز گفت: حدود پنچ گونه از پرندگان شکاری از راسته عقاب سانان و جغد سانان و خانواده لاشخور در قفس‌هایی که شبیه به طبیعت زندگی آنان است به این محل آورده می‌شود.

وی افزود: در فضای باز نیز چندین گونه از انواع مرغ و خروس که زیبایی‌های خاص خود را دارند و دو گونه شترمرغ رها می‌شوند و جایگاهی نیز برای چندین نوع طاووس در نظر گرفته می‌شود و پرندگان آبچر نیز به این باغ آورده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در خصوص سابقه احداث باغ پرندگان در ایران، گفت: باغ پرندگان در اصفهان، کیش و تهران احداث شده که البته شهرهای مختلف مانند کاشان مکان‌هایی را برای نگهداری پرندگان احداث کرده‌اند اما نمی‌توان عنوان باغ پرندگان را بر آن‌ها گذاشت و قم چهارمین شهر ایران در داشتن باغ پرندگان می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی