English

امام جمعه قم:

امر به معروف و نهی از منکر نشان دادن غیرت ایمانی در جامعه است

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: خروجی اصلی در امر به معروف و نهی از منکر، نشان دادن غیرت ایمانی افراد در جامعه است.

امر به معروف و نهی از منکر نشان دادن غیرت ایمانی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: در باب امر به معروف و نهی از منکر باید به روش قرآن و اهل بیت(ع) تمسک بجوییم و سیره ائمه معصومین را مبنای اقدامات خود قرار بدهیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: همه فعالیت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید منطبق با شرع مقدس باشد تا خدای ناکرده قدمی و قلمی خارج از محدوده شرع اتفاق نیفتد و این مساله دچار افراط و تفریط نشود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) خاطر نشان کرد: هم سستی در باب امر به معروف و نهی از منکر و هم خروج از چارچوب شرع مقدس و تجاوز از حدود این مساله مورد انتقاد شارع است و باید دقت کافی و لازم وجود داشته باشد.

امام جمعه قم در ادامه اظهار داشت: در باب امر به معروف و نهی از منکر، آمرین دو خروجی مهم را متوقع هستند که اولا این امر به معروف و نهی از منکرتاثیر گزار باشد و خروجی آن در متن عمومی جامعه پدیدار شود و ثانیا آنچه را آن ها تلاش می کنند حجتی در برابر اوامر الهی باشد.

آیت الله سعیدی افزود: خروجی اصلی در امر به معروف و نهی از منکر، نشان دادن غیرت ایمانی افراد در جامعه است.

وی در پایان تاکید کرد: در این فریضه الهی باید به این دو مساله توجه جدی شود تا یاس و ناامیدی در آمران به معروف و ناهیان از منکر ایجاد نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه