English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد:

پروژه های کلان معدنی استان قم در مرحله اکتشاف

رئیس سازمان صنت، معدن و تجارت استان قم از آغاز پروژه های اکتشاف معدنی در سال 96 در استان قم خبر داد.

پروژه های کلان معدنی استان قم در مرحله اکتشاف

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رئیس سازمان صنت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه تا کنون دو جلسه پیگیری با  مهندس کره ای معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی برگزار گردیده افزود: در این جلسات نسبت به اجرایی نمودن مرحله اکتشاف از معدن طلای زواریان مقرر شد سازمان زمین شناسی نسبت به ادامه مطالعات قبلی و انجام حفاری و نمونه برداری عمقی (مغزه گیری) به میزان حداقل 5000 متر در اسرع وقت اقدام نماید.

وی گفت: تجهیزات و کارشناسان در این خصوص حداکثر تا 15 مرداد در محل مستقر خواهند شد.

احمد ذاکری عملیات مغزه گیری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: حفاری مغزه گیری از پر هزینه ترین عملیات اکتشافی می باشد که این عملیات با این حجم برای اولین بار در استان قم انجام خواهد گرفت که در صورت انجام عملیات امکان تعیین ذخیره در اعماق (که حفاری صورت گرفته است) امکان پذیر خواهد بود.

وی ضمن تاکید به موضوع دریاچه نمک بعنوان یکی از مهمترین پروژ های معدنی استان بیان داشت: در خصوص دریاچه نمک جلسه ای مشترک با حضور استاندار،مدیران دستگاههای اجرایی، شرکت تهیه و تولید و سرمایه گذار دریاچه جهت ارائه آخرین گزارش در اردیبهشت برگزار شد و گزارش آخرین پیگیریها و مطالعات انجام شده توسط سرایه گذار ارائه شد و استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان آمادگی مجموعه استان برای هرگونه همکاری اعلام نمودند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با توجه به آخرین پیگیری های انجام شده در خصوص دریاچه نمک افزود: جلسه مشترک شرکت تهیه و تولید، سرمایه گذار و سازمان در تیرماه و در محل شرکت تهیه و تولید برگزار شد و گزارش آخرین پیگیریهای سرمایه گذار در زمینه اکتشافات تکمیلی، مطالعات PFS  احداث کارخانه،بررسی زیرساختهای لازم و... ارائه گردید و مقرر شد شرکت سرمایه گذار نسبت به اعلام زیرساختهای مورد نیاز به استان جهت پیگیریهای لازم استانی اقدام نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه