English

آیت الله العظمی علوی گرگانی:

مومنان صبور، باگذشت و حافظ اسرار مردم هستند

آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیداربا فرمانده انتظامی استان گفت: حفظ اسرار مردم، عفو و صبر از نشانه های بارز یک مومن است.

مومنان صبور، باگذشت و حافظ اسرار مردم هستند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله العظمی علوی گرگانی در سخنانی ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت کریمه اهل بیت(ع) و ثامن الائمه حضرت امام رضا(ع)،‌ مراحل ایمان را قلبی، زبانی و عملی دانست و اظهارداشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید"اِلّا الِذین آمَنوا وِ عَمِلُوا الصّالِحاتِ و تَواصَوا بالحَقِّ و تَواصَوا بِالصَّبْر" خداوند متعال در این آیه، عمل صالح را در کنار ایمان قرار می دهند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) می فرمایند: انسان مومن باید از خداوند، پیامبر(ص) و امام زمان(عج) نشانه داشته باشد، افزود: اولین نشانه ای که یک مومن باید از خدا داشته باشد حفظ اسرار و آبروی مردم است زیرا خداوند عالم الغیب می باشد.

آیت الله العظمی علوی گرگانی گفت: حضرت علی(ع)می فرمایند: «اگر حمل بر مکاشفه بود و افراد از نیات درونی یکدیگر خبر داشتند هیچکدام پس از مرگ دیگری را دفن نمی کرد اما خداوند کاری کرده تا انسان ها با کمال محبت همدیگر را دوست داشته باشند.»

وی تاکید کرد: نشانه دوم عفو و گذشت بوده که از ویژگی های بازر نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است چون ایشان هیچگاه درصدد انتقام از افراد نبودند.

آیت الله العظمی علوی گرگانی با بیان اینکه سومین نشانه ای که یک مومن باید داشته باشد صبر در مقابل سختی ها است، گفت: صبر از ویژگی های امام زمان(عج) است و انسان بایستی در مقابل تمامی مشکلات اعم از اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی صبور باشد.

سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم نیز در سخنانی ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت(ع) و آغاز دهه کرامت، گفت: دهه کرامت که ابتدای آن میلاد حضرت معصومه(س) و انتهای آن میلاد امام رضا(ع)است دهه بسیار مهمی برای مردم و کشور است.

وی با بیان اینکه دهه کرامت درسی برای مومنان بوده زیرا خداوند خود و قرآنش را کریم معرفی کرده و از ویژگی رسول خدا(ص) و فرشتگان نیز کرامت است، تاکید کرد: وقتی پروردگار، قرآن کریم، پیامبر(ص) و فرشتگانش را کریم معرفی می کند، دولتی که در سرزمین اسلامی تشکیل می شود نیز باید دولت کریمه باشد.

کاظم مجتبایی گفت: از دلایل اصلی اینکه تمامی پیامبران عظیم الشان با نبود مال و دولت گسترده توانستند ادیان توحیدی را بسط دهند، خوی گرفتن آن ها به کرامت، بزرگواری، جوانمردی و گذشت بود.

وی با بیان اینکه «کرامت» با ترحم تفاوت داشته و از ویژگی های پرودگار و فرشتگان است، تصریح کرد: همه باید بکوشیم تا با کرامت باشیم زیرا کرامت مصدر تمامی خوبی ها است و با گسترش آن بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

مجتبایی افزود: از اینکه بزرگان دین ما به بهترین شکل به کرامت خوی گرفته و در کشور ما دهه کرامت وجود دارد تا یادآوری کرامت و بزرگواری انسان ها باشد، بسیار خرسندم.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه علما و مراجع معظم تقلید معلمان مکتب کرامت هستند، تاکید کرد: اگر در وجود مسوولان کشور کرامتی وجود دارد به دلیل خوش خو شدنشان به بزرگان دین است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه