English

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری:

یکی از بزرگترین‌ هتل‌های کشور در قم احداث می‌شود

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی جزئیات پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهر قم را تشریح کرد.

یکی از بزرگترین‌ هتل‌های کشور در قم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری با اشاره به فعالیت‌های شهرداری قم در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری در چند حوزه مختلف عمل کرده‌ایم که شامل پروژه‌های گذشته، پروژه‌های انجام شده و برنامه‌های آینده است.

وی با اشاره به برنامه‌های انجام شده در حوزه سرمایه‌گذاری در قم اظهار کرد: نخستین فعالیت صورت گرفته در بلوک D بلوار شهید روحانی بود که یک پروژه سرمایه‌گذاری در یک منطقه محروم تعریف شد که موجب خواهد شد که بقیه برای سرمایه‌گذاری در این منطقه تشویق شوند.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی زمین این پروژه سرمایه‌گذاری را 900 مترمربع عنوان کرد و افزود: زیربنای آن بیش از 3 هزار مترمربع، آورده شهرداری 3.9 میلیارد تومان  و آورده سرمایه‌گذار در این پروژه 3.5 میلیارد تومان است.

محمدرضا معرفت گفت: ما برنامه داریم که پس از این پروژه در بلوک‌های دیگر نیز پروژه‌هایی را اجرایی کنیم که برخی به پیمانکاران طلبکار از شهرداری تحویل شد و یک بلوک دیگر در شهرداری است که برای ایستگاه مترو فریز شده است.

وی 45 درصد این پروژه را سهم شهرداری عنوان کرد و افزود: 20 ماه پس از قرارداد مهلت برای اجرای پروژه بوده است.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی با اشاره به پروژه هتل پنج ستاره و مجموعه تجاری در بلوک‌های محدوده ساختمان عمرانیه، گفت: این پروژه هشت هزار متر مربع زمین و 83 هزار مترمربع زیربنا دارد.

وی با بیان اینکه آورده شهرداری در این پروژه زمین و عوارض تجاری است گفت: این پروژه سه طبقه تجاری بوده که 57 میلیارد تومان برآورد شده و آورده سرمایه گذار 243 میلیارد تومان است.

معرفت زیربنای بخش اقامتی این پروژه را 21 هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: سهم شهرداری در این پروژه از بخش تجاری 60 درصد است که آزمایشات مکانیک خاک انجام شده و پروژه در مرحله طراحی است و به زودی برای اخذ پروانه نقشه‌ها کامل خواهد شد و این پروژه یکی از بزرگترین‌ هتل‌های کشور محسوب می‌شود.

وی یکی دیگر از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری را هتلی پنج ستاره در تقاطع بلوار سمیه و بلوار پیامبر اعظم دانست و افزود: این پروژه 5 هزار و 600 مترمربع زمین و  58 هزار مترمربع زیربنا دارد که آورده شهرداری در آن 54 میلیارد تومان و آورده سرمایه گذار 150 میلیارد تومان است.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه سهم شهرداری در این پروژه 67 درصد از تجاری است اذعان کرد: مهلت اجرای پروژه 48 ماه از تاریخ ابلاغ قرارداد است که زمین تحویل شده و آزمایش مکانیک خاک و طراحی در حال انجام است.

وی به پروژه سرمایه‌گذاری احداث هتل بیمارستان پس از بلوار فردوسی در بلوار پیامبر اعظم اشاره کرد و گفت: زمین این پروژه 15 هزار و 640 مترمربع، که زیربنای آن 74 هزار مترمربع بوده و آورده شهرداری زمین و عوارض با تخفیف 40 درصدی بیمارستان است.

معرفت آورده سرمایه‌گذار در این پروژه را 140 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این پروژه سهم شهرداری 66.7 از واحدهای تجاری بوده و مدت اجرای قرارداد 39 ماه است.

وی به احداث جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسان در شهر قم اشاره کرد و افزود: 20 جایگاه در دو مرحله به صورت BOT طبق قرارداد باید در شهر قم ساخته شود که بعد از 11 سال همه به صورت اورهال شده تحویل شهرداری می‌شود.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را 11 میلیارد تومان دانست و گفت: تاکنون هفت جایگاه احداث شده و 6 جایگاه در مدار خدمات رسانی است.

وی اضافه کرد: در مابقی هم مشکل مکان‌یابی داریم و مقرراتی که در خصوص استانداردهای جایگاه‌های کوچک است موجب شده بسیاری از نقاط پیشنهادی به تایید مراجع ذی‌صلاح خصوصا محیط زیست نرسد.

معرفت گفت: از 60 نقطه پیشنهادی 6 مورد تصویب شده و 23 مورد جدید هم ارسال شده تا بررسی مراجع ذی‌صلاح انجام شود.

وی در ادامه به پروژه سرمایه‌گذاری مجتمع خدماتی تفریحی بوستان غدیر اشاره و ابراز کرد: قرارداد این پروژه ابلاغ شده و سرمایه‌گذار مشغول اجرا است.

معرفت با بیان اینکه این پروژه به صورت BOT بوده و زمین آن 10 هزار مترمربع است افزود: احداث بهره‌برداری، اجاره و واگذاری، طی 13 سال در اختیار سرمایه‌گذار است که دو سال ساخت آن و 11 سال اجاره و پس از آن به شهرداری واگذار می‌شود.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری زیربنای این پروژه را 10 هزار و 200 مترمربع ذکر کرد و گفت: کاربری‌های پیش‌بینی شده در این پروژه شامل تجاری، رستوران، سالن‌های چندمنظوره و... است که سهم شهرداری در آن 10 درصد از فروش و به صورت واگذاری رایگان به شهرداری در پایان قرارداد خواهد بود که در سال اول حداقل 50 میلیون باید پرداخت شود.

وی با اشاره به پروژه‌ سرمایه‌گذاری احداث پارکینگ عمومی در تقاطع عماریاسر و طالقانی گفت: این پروژه 4 هزار و 500 مترمربع زمین دارد که اجرای 15 هزار مترمربع زیربنا در 5 طبقه برای آن پیش‌بینی شده است.

معرفت بیان کرد: 370 پارکینگ و هزار و 600 مترمربع در قالب 19 واحد تجاری از بخش‌های این پروژه است که آورده شهرداری 15 میلیارد تومان و سهم شهرداری پارکینگ‌ها و 5 درصد از تجاری خواهد بود و طبق برنامه 18 ماهه اجرایی می‌شود.

وی به دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر قم اشاره و تصریح کرد: اجرای هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم بعد از خیابان بسیج در زمینی به مساحت 2 هزار و 46 مترمربع و با 9 هزار و 800 مترمربع زیربنا از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی شهرداری است.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی اضافه کرد: این پروژه تنها کاربری هتل است و تجاری ندارد و به همین خاطر شهرداری با سرمایه‌گذار مشارکت ندارد و پول زمین بعد از بهره‌برداری از سرمایه‌گذار گرفته می‌شود.

وی به بسته‌های سرمایه‌گذاری در دست اقدام شهرداری اشاره کرد و گفت: مجتمع تجاری اداری در بلوار شهید بهشتی و گاراژ میهن در حال حاضر آگهی شده و به زودی تصمیم نهایی در خصوص آن گرفته خواهد شد.

معرفت گفت: این پروژه 2 هزار و 200 مترمربع زمین و 16 هزار مترمربع زیربنا دارد که آورده سرمایه گذار در آن 21 میلیارد و آورده شهرداری 17 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه شهرداری احداث رستوران لنج در بوستان جوان را پیگیری می‌کند گفت: در این پروژه حجم سرمایه‌گذاری دو میلیارد تومان است.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی با اشاره به جزئیات این پروژه گفت: سرمایه گذار لنجی از جنوب کشور به دریاچه منتقل کرده و خدمات مختلفی چون ماهیگیری، بانجی جامپینگ، موج سواری، قایق سواری و... را ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به صورت بی او تی است که سهم 10 درصدی شهرداری صورت خواهد گرفت.

معرفت با اشاره به پروژه مجتمع تجاری اقامتی مسکونی در بلوار پیامبر اعظم در کنار تقاطع بسیج گفت: این پروژه شامل دو برج تجاری و اقامتی و هتل است که 5 هزار مترمربع زمین و 42 هزار مترمربع زیربنا دارد.

وی اضافه کرد: آورده شهرداری در پروژه 40 میلیارد تومان و آورده سرمایه گذار 100 میلیارد تومان است.

معرفت همچنین پروژه احداث آکواریوم شهری را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: 100 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری است و به صورت BOT کار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه احداث شهربازی بزرگ قم در بوستان غدیر اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه آگهی شده و تا 10 روز آینده تصمیم‌گیری خواهد شد گفت: با مطالعاتی که داشتیم بسته‌ای آماده شده که حداقل‌ها مشخص شده و دستگاه‌های جذاب و استاندارد مشخص شده؛ حجم سرمایه گذاری حدود 7 میلیارد تومان به صورت BOLT که در نهایت در اختیار شهرداری خواهد بود و هر سال حداقل یک دستگاه یا جایگزین یا باید اضافه شود تا پویایی شهربازی حفظ و به روز باشد.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه برای تشکیل کارگزاری جذب سرمایه‌گذار با شرکت توسعه و عمران قراردادی داشتیم تا جذب سرمایه‌گذار در بلوار پیامبر اعظم داشته باشیم اظهار کرد: این پروژه سرمایه‌گذاری بین بلوار فردوسی و بلوار شهید کریمی کنار ریل قطار است که شامل 49 هزار مترمربع تملک شده و زیربنایی تجاری 36200، اداری 34500، اقامتی 35700 و هزار مترمربع خدماتی است که 300 میلیارد حجم سرمایه‌گذاری آن بوده و آورده شهرداری 50 میلیارد تومان است.

وی همچنین پروژه احداث هتل و مجتمع تجاری در بلوار پیامبر اعظم روبروی حرم و مجتمع زمزم را یکی از پروژه‌های ویژه دانست و گفت: رمپ و لوپ غدیر از زیر این مجموعه عبور می‌کند که مقدمات فراهم شده است و بسته اقتصادی تهیه شده و نقشه‌برداری مجدد هم شده و ابعاد کار که مشخص شود آگهی خواهیم کرد که سرمایه‌گذار آماده است و این نقطه را می‌توانیم بهترین نقطه پیامبر اعظم و شهر قم برای سرمایه‌گذاری بدانیم.

معرفت با بیان اینکه تخفیفات شهرداری مشمول این بلوک نمی‌شود افزود: زمین پروژه 3 هزار و 100 مترمربع و با 18 هزار متر زیربنا در 5 طبقه است.

وی بیان کرد: پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر نیز از دیگر پروژه‌های ما است؛ طرح تفصیلی این نقطه را به صورت پارکینگ در طبقات زیرین مشخص کرده که در همکف بست و خدمات زائر است.

معرفت گفت: مشاور پروژه اخذ شده و به صورت سهامی این پروژه ساخته شده و در فرابورس ارائه شده و از اجاره و یا فروش سود پرداخت خواهد شد.

وی گفت: 43 هزار متر مربع زمین پروژه و 188 هزار متر زیربنای آن با حجم سرمایه‌گذاری 720 میلیارد تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه