English

رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی حرم کریمه اهل بیت(ع) خبر داد:

برگزاری بیش از ۵۰۰ مراسم عقد در حرم حضرت معصومه(س) در بهار ۹۶

رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی حرم کریمه اهل بیت(ع) گفت: در سه ماهه اول سال، ۵۱۶ مراسم عقد در حرم مطهر برگزار شده که ۴۳۷ عقد مختص به مجاورین آستان مقدس حضرت معصومه (س) و ۸۸ عقد نیز از استان ها و شهرهای تهران، کاشان، اصفهان، اراک، شهر کرد، گلپایگان و کرج بوده است.

برگزاری بیش از ۵۰۰ مراسم عقد در حرم حضرت معصومه(س) در بهار ۹۶

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی حرم کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی به کسانی که برای عقد ازدواج به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) مراجعه می کنند گفت:‌ در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۶ اتاق های عقد با توجه به انتقال به مکان  دیگر برای زوج های جوان در سریع ترین زمان ممکن آماده گردید و ۵۱۶ زوج توانستند پیوند آسمانی خود را در جوار بانوی کرامت آغاز کنند.

وی افزود: مراسمات اجرا شده متناسب با ظرفیت موجود و فضای اتاق عقد ها بوده و این در حالیست که درخواست های زوجین جوان برای اجرای مراسم چندین برابربوده که به علت محدود بودن اتاق های عقد  توانسته ایم در حد امکان پاسخگوی مراجعین محترم باشیم.

حجت الاسلام علی فتح الله زاده در ادامه بیان داشت: از۵۱۶ عقدی که صورت گرفته، ۴۳۷ عقد مختص به مجاورین  آستان مقدس حضرت معصومه (س)  و ۸۸ عقد نیز از استان ها و شهرهای تهران، کاشان، اصفهان، اراک، شهر کرد، گلپایگان و کرج بوده است.

وی با اشاره به اجرای مراسم عقد در روزهای خاص  اظهار داشت:‌ در روزهای خاص مثل میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها ،‌۱۳ رجب، میلاد امام حسن علیه السلام در نمیه ماه مبارک رمضان، عید فطر، دهه کرامت و.. تمامی اداره برای اجرای مراسم عقد بسیج می شوند و حتی اتاق های اداری و سالن ها نیز در اختیار مراجعین محترم قرار می گیرد و امسال نیز در روز عید فطر ۳۸ عقد در این اداره برگزار شد.

حجت الاسلام فتح الله زاده با اشاره به  فرایند ثبت نام اتاق عقد و تاکید بر اینکه حتما متقضیان به سایت آستان مقدس حضرت معصومه (س) مراجعه کنند گفت: جهت رزرو اتاق عقد، زوجین می بایست مقدمات ثبت و آزمایشات مربوطه را انجام داده و سپس فرم مربوطه رزرو اتاق عقد را دانلود کرده و پس از تکمیل آن به تایید محضردار برسانند. زائرین نیز پس از تکمیل فرم، آن را به ایمیل قرار گرفته در صفحه اتاق عقد  ارسال نمایند، سپس منتظر تماس جهت هماهنگی باشند. مجاورین نیز می تواند علاوه بر روش بالا ، پس از تایید محضردار فرم را حضورا به مسئول اتاق عقد تحویل داده و زمان عقد را هماهنگ نمایند.

رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی با اشاره به شریط اتباع ایرانی و خارجی متقاضی اجرای عقد گفت: برای اتباع غیر ایرانی شایط خاص خودش را دارد و بستگی به غیر ایرانی بودن طرفین و یا یک طرف دارد. ضمن اینکه کل عقد ها در این اداره ثبت نمی شود و مسئولیت ثبت با دفترخانه های ازدواج است.

حجت الاسلام فتح الله زاده با اشاره به ضوابط و شرایط اتاق عقد مبنی بر اینکه فقط در این اداره مراسم اجرای عقد دائم برگزار می شود در پایان بیان داشت: مراجعه کنندگان باید مراقب باشند که استفاده مواردی از قبیل: کراوات، آرایش، دوربین فیلم برداری، میوه و شربت و کیک، لوازم سفره عقد و … که بر خلاف شئونات حرم مطهر می باشد جداً خودداری فرمایند و زمان برگزاری عقد نیز به مدت۳۰دقیقه می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه