English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد:

کاشت ۸۰ هزار اصله درخت پسته در بوستان معصومیه قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از کاشت 80 هزار اصله درخت پسته و 3 هزار اصله درخت بنه در بوستان معصومیه قم خبر داد.

کاشت 80 هزار اصله درخت پسته در بوستان معصومیه قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت کاشت گونه‌های مختلف گیاهی در شهر قم اظهار کرد: یکی از مسائلی که در کاشت گونه‌های متنوع در شهر قم موثر بوده بحث اقلیم است که اجازه استفاده از گونه‌های خاص و جدید را نمی‌دهد.

وی با اشاره به کاشت 3 هزار اصله درخت بنه برای نخستین بار در قم بیان کرد: در همین راستا برای توسعه فضای سبز شهر قم 80 هزار اصله پسته در بوستان معصومیه کاشته شده است.

پیام جوادیان اضافه کرد: ۸۰ هزار اصله پسته در بوستان معصومیه از پیش کاشته شده و برای توسعه آن از ابتدای فروردین ماه سال جاری، سه هزار درخت بنه نیز در این بوستان کاشته شد.

وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه سال گذشته از کرمان و رفسنجان برای پیوند درختان پسته به قم آمدند گفت: همان درختان در قم هم کاشته شد اما درخت بنه که امسال کاشته شد پسته کوهی است که نخستین بار در قم کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه ۱۴۰ میلیون تومان کود دامی و ۱۶۰ میلیون تومان کود شیمیایی برای این ۸۰ هزار اصله پسته خریداری شده است افزود: کود دهی و یک دوره سم پاشی آن انجام شده و این درختان سال آینده به بار می نشیند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه