English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

طرح کارورزی توسعه شایستگی های حرفه ای را در پی خواهد داشت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه طرح کارورزی، توسعه شایستگی های حرفه ای را در پی خواهد داشت و محرکی برای کارآفرینی است، گفت: دولت در زمینه اشتغال طرح ها و تسهیلاتی از جمله طرح اشتغال پایدار، بسته رونق تولید و تسهیلات مختلف بانکی در نظر گرفته است.

طرح کارورزی توسعه شایستگی های حرفه ای را در پی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در مسئله اشتغال جوانان کشور وجود دارد این است که در حال حاضر 40 تا 50 درصد جمعیت جویای کار ما را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که طرح کارورزی در راستای این موضوع به مرحله اجراء درآمده است.

وی با اشاره به اینکه در استان قم ثبت نام در این طرح شروع شده است، از برگزاری جلسه کارگروه اشتغال،  نشست با دستگاههای اجرایی و چهار جلسه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و معاونین اداره کل در راستای اجرای طرح مذکور خبر داد و افزود:با شرکای اجتماعی و تشکلهای کارگری، کارفرمایی و تعاونگران عزیزو کارگاههای بالای 25نفر پرسنل نیز جهت تبیین طرح و مشارکت هرچه بیشتردر طرح کارورزی نشستهایی را برگزار نموده ایم.

کاویانی  در ادامه گفت:  در این طرح، کارورزان  در واحدهای مختلف اقتصادی اعم از خصوصی، تعاونی و شبه دولتی جذب خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دولت بیمه مسئولیت مدنی و بخشی از حقوق این افراد را پرداخت خواهد کرد، ادامه داد: بعد از پایان این طرح تعدادی از کارورزان قرار داد کار با کارفرمایان منعقد نموده  و مشغول به کار خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم خاطرنشان کرد: دولت امسال تصمیم گرفت نزدیک به 150 هزار نفر را در قالب طرح کارورزی به بازار کار وصل کند و فارغ التحصیلان دانشگاهی که در 2 یا 3 سال گذشته فارغ التحصیل شده اند می توانند در سامانه ای که برای کارورزی در نظر گرفته شده است،  ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که در این سامانه  ثبت نام کردند فراخوانده و به آنها مشاوره داده می شود. در ادامه میزان توانمندی این افراد بررسی و به کارفرمایانی که درخواست نیرو دارند، معرفی می شوند.

کاویانی بیان کرد: در این دوره کارورزان مبلغ 310 هزار تومان ماهانه  توسط دولت دریافت می کنند و کارفرمایان نیز به صورت توافقی می توانند مبلغی را به عنوان کمک هزینه به افراد پرداخت کنند. همچنین دولت کارورزان را در این مدت بیمه مسئولیت مدنی می کند. بعد از پایان دوره کارورزی نیز در صورتی که کارفرما و کارورز به توافق برسند و کارورزی جذب شود، قرار دادی بین طرفین منعقد خواهد شد که به مدت 2 سال کارفرما از پرداخت بیمه سهم کاررما معافیت خواهد داشت و پرداخت بیمه از طریق دولت انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ما در این طرح به دنبال ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات هستیم، تصریح کرد: در این طرح افرادی که در محیط دانشگاه دارای تخصص هستند، در محیط کار مهارت کسب می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در پایان به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح کارورز می تواند علم و دانش خود را وارد کارگاه کند و کارفرما نیز مهارت کارآفرینی، مدیریتی، مالی و کسب و کار خود را به کارورز منتقل می نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه