English

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم:

۹۰ هزار زائر عراقی سال گذشته از پایانه‌های قم جا به جا شده‌اند

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم از هماهنگی این سازمان با دستگاه‌های استان برای خدمات‌رسانی به زائرین خارجی در قم در آستانه افزایش سفرها خبر داد.

90 هزار زائر عراقی سال گذشته از پایانه‌های قم جا به جا شده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به برنامه‌های این سازمان‌ همزمان با تعطیلات تابستان، اظهار کرد: با توجه پایان ماه رمضان و آغاز تعطیلات تابستان ورود زائرین عراقی و ایرانی به شهر قم به صورت خاص و بیشتر آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 90 هزار زائر عراقی در رفت و برگشت از سازمان‌ پایانه‌های مسافربری شهرداری قم جابجا شده و خدمات لازم به آنها ارائه شده است، تصریح کرد: این تعداد بخشی از زائرینی است که به قم و شهر کریمه‌ اهل‌بیت‌(س) مسافرت می‌کنند.

ابوالفضل مستقیمی با تاکید بر آمادگی سازمان پایانه‌ها در جهت ارائه بهینه خدمات به زائرین، افزود: در آستانه این ایام نسبت به تجهیز امکانات از جمله نصب پرژکتورها، کولر و سرویس‌های سرمایش و گرمایش، دوربین‌های نظارتی، سرویس‌های بهداشتی و آب شرب بهداشتی در محل پایانه اقدام شده است.

وی با تاکید بر استقرار نیروی انتظامی و نیروهای خدماتی به صورت 24 ساعته خصوصا در طول ساعات شب در ایام تابستان در پایانه مرکزی، بیان کرد: با توجه به اینکه شب‌ها زمان حضور زائرین عراقی در پایانه است برنامه‌ریزی ویژه برای خدمات‌رسانی در این زمان شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم ادامه داد: در همین راستا نسبت به تحویل مکان مناسب برای سازمان‌های حج و زیارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای استقرار نمایندگان خود در پایانه اقدام و در راستای حضور نیروی انتظامی پیش‌بینی لازم صورت گرفته است.

مستقیمی با تاکید بر آمادگی کامل برای همکاری با دستگاه‌های مرتبط پیرامون ساماندهی زائرین غیرایرانی با توجه به اهمیت و اشتیاق آنان به حضور در شهر کریمه اهل بیت(س)، گفت: در این خصوص هماهنگی کامل، مستمر و نزدیک با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای برای نظارت و هدایت و ارائه خدمات به کلیه‌ اتوبوس‌های اعزامی از مرز مهران همچون گذشته برنامه‌ریزی شده و انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد زائرین استان قم در محل پایانه‌های مسافربری، خاطرنشان کرد: این جلسه همزمان با آغاز تعطیلات با حضور دستگاه‌های ذیربط و به ریاست معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در محل پایانه‌ مرکزی شهرداری با هدف تعامل بین دستگاه‌های استان برای ساماندهی زائرین عراقی تشکیل و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: در این جلسه مقرر شد آسیب‌شناسی پیرامون خدمات ارائه شده و توسعه گردشگری سلامت مورد توجه و رسیدگی قرار گرفته و با شرکت‌های مجری با نظارت سازمان میراث فرهنگی و همکاری نهادهای مرتبط این امر محقق شود.

مستقیمی با بیان اینکه برای هماهنگی در خدمات‌دهی وسائط نقلیه به زائرین پاکستانی و ایجاد بستر مناسب برای حضور آنان برنامه‌ریزی شده است، گفت: به همین منظور پارکسوار شمالی به عنوان محل توقف و ارائه خدمات به ستاد زائرین استان پیشنهاد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پایانه مرکزی شهر قم به عنوان تنها پایانه موجود و دارای امکانات جا به جایی مسافران با وسایل نقلیه عمومی داخلی و خارجی فعالیت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه