English

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم:

استفاده از مواد آتش‌زا در نماهای ساختمانی قم ممنوع شد

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم بر ممنوعیت استفاده از مواد آتش‌زا در نماهای ساختمانی سطح شهر از قبیل نماهای پلیمری، کامپوزیت آلمینیوم، نمای چوبی و شیشه و نظایر آن بدون داشتن استاندارد لازم تاکید کرد.

استفاده از مواد آتش‌زا در نماهای ساختمانی قم ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به ضوابط سیما و منظر شهری در قم اظهار کرد: با توجه به برخی اغتشاشاتی و خطراتی که در نماهای ساختمانی در شهر به وجود آمده نیاز است که الزامات قانونی بیشتری در خصوص موارد اجرایی سیما و منظر شهری و همچنین قوانین شورای عالی معماری و شهرسازی مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به ممنوعیت استفاده از مصالح اشتعال‌زا در نماهای ساختمانی تصریح کرد: در اطلاعیه‌ای به کلیه مهندسین ناظر، طراحان، مجریان، سازندگان مسکن و ساختمان و مالکین رعایت موارد مندرج در مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی و ضوابط سیما و منظر شهری را متذکر شده‌ایم.

غلامرضا جانقربان گفت: با توجه به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران سال 87 و 91 و دستورالعمل و ضوابط سیمای شهری قم مصوب سال 93 و ضوابط و مقررات طرح تفصیلی شهر قم ممنوعیت‌هایی برای استفاده از برخی مصالح ساختمانی در نما ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این ممنوعیت‌ها ضوابط ایمنی در طراحی نما و در راستای اجرای ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیز در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: این دستو‌رالعمل‌ها در راستای جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه آتش‌سوزی‌های اخیر در شهر لندن و در سطح کشور به دلیل استفاده از مصالح و متریال های قابل اشتعال و غیر استاندارد و فاقد گواهینامه فنی است.

جانقربان با تاکید بر اینکه استفاده از نماهای پلیمری، کامپوزیت آلمینیوم، نمای چوبی و شیشه و نظایر آن  بدون داشتن استاندارد لازم در پروژه‌های ساختمانی ممنوع است، گفت: افراد فعال در صنعت ساختمان در استان قم موظف به استفاده از مصالح دارای استاندارد معتبر(در صورت وجود استاندارد ملی معتبر برای مصالح مورد نظر) و اخذ گواهینامه فنی طبقه بندی واکنش در برابر آتش سوزی از مرکز تحقیقات راه و اداره کل راه و شهرسازی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه