English

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه آزاد؛

شرکت آب و فاضلاب از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی حمایت می‌کند

شرکت آب و فاضلاب استان قم و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای همکاری‌های دوسویه علمی، پژوهشی و نوآوری تفاهم‌نامه امضا کردند.

شرکت آب و فاضلاب از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در مراسم امضا و تبادل این تفاهم‌نامه که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد با اشاره به ارتباط صنعت آب و فاضلاب با علوم مختلف اظهار داشت: عمده فعالیت‌های ما در صنعت آبفا دانش‌محور است و بر همین اساس تلاش می‌شود محصولی باکیفیت ارائه کنیم تا میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد.

وی بر ضرورت تعامل دوسویه صنعت آب و فاضلاب با مراکز علمی و دانشگاهی تاکید کرد و گفت: استفاده صنعت از دستاوردهای دانشگاهی و بهره‌مندی مراکز علمی از تجربیات بخش صنعت، ضمن کمک به دانش‌محور شدن سازمان‌ها، هدفمند شدن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم وجود تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب پیشرفته، مرکز کنترل از راه دور تأسیسات و آزمایشگاه مجهز آب و فاضلاب را بخشی از ظرفیت‌های آبفای استان دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان مراکز علمی و دانشگاهی می‌توانند به سهولت از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و آموخته‌های خود را در این مراکز به صورت تجربی نیز لمس کنند.

وی ضمن اعلام حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی با مرتبط صنعت آب و فاضلاب، ابراز داشت: از طرح‌هایی که به تشخیص کارشناسان و متخصصان به پیشرفت صنعت آبفا کمک کند حمایت مالی خواهیم کرد.

علی جان صادق پور با بیان اینکه علاقمند به استفاده از تولیدات علمی دانشگاه‌ها در صنعت آب و فاضلاب هستیم گفت: اگر ارتباط متقابل بین مراکز علمی و صنعت نباشد مجبور به خرید تکنولوژی غیربومی خواهیم بود.

وی با اشاره به سیاست‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبنی بر استفاده از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی داخلی دانشگاهی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: امیدواریم در سایه ارتباط متقابل صنعت آبفا و مراکز دانشگاهی شاهد پیشرفت، توسعه و استفاده از تکنولوژی‌های روز در راستای ارتقا ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی در جامعه باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز با تقدیر از نگاه علمی مدیریت آبفای استان به مسائل گفت: این نگاه تعاملی دانشگاه و صنعت منطبق با اصول اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی نظام و نظرات رهبری معظم و مسئولین است.

محمدرضا یوسفی مأموریت دانشگاه آزاد را کمک به رفع مشکلات جامعه دانست و با اشاره به تلاش برای تقاضا محور کردن فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه آزاد آمادگی دارد تا با توانایی علمی، زیرساخت‌های پژوهشی، نیروی انسانی متخصص و انجام طرح‌های پژوهشی به نیازهای بخش صنعت پاسخ دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه