English

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

جدایی عترت از قرآن شدنی نیست

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: با شهادت امام حسین(ع) قرآن کریم را خانه‌نشین کردند چرا که ایشان و دیگر ائمه اطهار(ع) سند حقانیت قرآن هستند و به تعبیر امام علی (ع) قرآن، بدون امام همانند کاغذی می‌شود که در جنگ صفین به سر نیزه زده شد.

جدایی عترت از قرآن شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه جدایی عترت از قرآن کریم شدنی نیست، اظهار کرد: افرادی که به دنبال مطرح کردن این ادعا هستند باید بدانند اولین ضربه را به قرآن کریم می‌زنند.

وی اضافه کرد: بر اساس روایات مختلف با شهادت امام حسین (ع) قرآن کریم را نیز خانه‌نشین کردند چرا که ایشان و دیگر ائمه اطهار(ع) سند حقانیت قرآن هستند و به تعبیر امام علی (ع) قرآن، بدون امام همانند کاغذی می‌شود که در جنگ صفین به سر نیزه زده شد.

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری با اشاره به اینکه شب‌های قدر فرصتی برای آمرزش گناهان است، عنوان کرد: اگر به دنبال تقریب الی‌الله هستیم باید از میراث باقیمانده از پیامبر اسلام(ص) استفاده کنیم؛ راهکار از بین بردن حجاب‌ها و فاصله‌های ظلمانی میان خداوند و مومنان توسل به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با تاکید بر اینکه درشب‌های قدر باید همگان را یاد کنیم، گفت: در روایات مختلف بخل در دعا مورد نقد قرار گرفته است چرا که دعاهای دسته جمعی تاثیر بیشتری دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام میرباقری با بیان اینکه در شب‌های قدر همگان به دنبال آمرزش الهی هستند، مطرح کرد: اگر قرار است امشب مورد عفو الهی قرار گیریم باید از افرادی که بر گردن ما حق داریم بگذریم تا بستر غفران الهی را برای خود فراهم سازیم.

وی از وضعیت نامناسب بلاد اسلامی یاد کرد و گفت: مردم کشورهای مختلف عراق، بحرین و سوریه در فقدان امنیت زندگی خود را سپری می‌کنند به همین علت نمی‌توانند در آرامش و امنیت کامل به عبادت خداوند مشغول باشند، امیدواریم به برکت این شب‌ها با پیروزی جبهه مقاومت شاهد نابودی داعش و دیگر گروه‌های تفکیری و تروریستی در منطقه باشیم.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: در شب‌های ماه مبارک رمضان خداوند متعال بستر را فراهم آورده است تا انسان‌ها به سمت ایمان و تقوا هدایت شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه