English

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

مفاهیم محیط زیستی در کتاب های درسی گنجانده شود

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز همه مردم باید خود را محیط زیستی بدانند و برای حفظ و حراست از محیط زیست مشارکت کنند.

مفاهیم محیط زیستی در کتاب های درسی گنجانده شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل محیط زیست استان قم با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی(ع) در رابطه با مسوولیت انسان در برابر زمین و جانوران، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین همواره در جهت فرهنگسازی محیط زیستی در جامعه سخن گفته اند.

وی با اشاره به برخی چالش ها و معضلات محیط زیستی در استان قم، بحران دریاچه نمک را مورد توجه قرار داد و گفت: مسؤولان استانی و ملی برای رسیدگی به وضعیت دریاچه نمک و معضل گرد و غبار در قم پیش از آنکه تبدیل به فاجعه ای غیرقابل مهار شود، باید اهتمام و برنامه ریزی ویژه ای داشته و به وظایف خود به خوبی عمل نمایند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به محدودیت امکانات و اعتبارات در سازمان حفاظت محیط زیست، بر ضرورت دغدغه مندی آحاد جامعه در رابطه با مسائل محیط زیستی تأکید کرد و گفت: محیط زیست را نباید به یک اداره کل و تعدادی کارشناس محدود کنیم، بلکه امروز همه مردم باید خود را محیط زیستی بدانند و برای حفظ و حراست از محیط زیست مشارکت کنند، در غیر این صورت کارها به سامان نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه مبانی و مفاهیم محیط زیستی باید به صورت گسترده در کتاب های درسی دانش آموزان مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: قطعا بیان آموزه های محیط زیستی برای کودکان اثرگذاری بسیار بالاتری خواهد داشت و نتایج مثبت و موثر آن را در آینده خواهیم دید و این موضوعی است که باید از سوی مسؤولان امر با جدیت پیگیری شود.

امام جمعه قم بهره مندی از ابزار هنر به ویژه فیلم و انیمیشن را در راستای فرهنگسازی محیط زیستی در جامعه مورد توجه قرار داد و گفت: تبیین مفاهیم و آموزه های محیط زیستی در لایه های مختلف جامعه و استفاده از مشارکت مردمی برای تحقق اهداف و برنامه ها را باید به خوبی مورد توجه قرار دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه شهرداری ها باید نسبت به توسعه فضای سبز و جلوگیری از تخریب باغات و لکه های سبز درون شهری اهتمام ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: برگزاری جلسات منظم و مستمر با نظارت استانداری و با حضور دستگاههای اجرایی ذیربط برای بررسی مشکلات محیط زیستی و ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بسیار ضروری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی