English

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان قم خبر داد؛

اجرای طرح حامیان آب مدارس ابتدایی استان قم

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای قم از اجرای طرح حامیان آب در مدارس ابتدایی استان خبر داد و گفت: در این طرح 4400 حامی آب در حدود 520 مدرسه ابتدایی استان معرفی شد.

اجرای طرح حامیان آب مدارس ابتدایی استان قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم در پانزدهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که به ریاست استاندار قم برگزار شد، با اشاره به کمبود منابع آب در کشور به ویژه در استان قم، بر لزوم فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: امروز تنها راه برون‌رفت از مشکل کم‌آبی و بحران آب، مدیریت صحیح بر نحوه مصرف آب است  که تحقق این مهم، عزم و اراده  ملی و  همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه و اقشار مختلف مردم را می‌طلبد.

وی با اشاره به تغییر سیاست وزارت نیرو از مدیریت عرضه و تولید به مدیریت تقاضا و مصرف  خاطرنشان کرد: در همین راستا فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب به عنوان یکی از رسالت‌های مهم وزارت نیرو در دستور کار شرکت‌های آب و فاضلاب استان قرار گرفته است.

محمد کربلایی ابراهیمی ، اقدامات شرکت آب و فاضلاب را در این زمینه موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: یکی از این اقدامات اجرای طرح حامیان آب در مدارس استان است که با مشارکت صمیمانه آموزش‌وپرورش در قالب برنامه‌ای مدون در سال تحصیلی گذشته به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اهمیت شروع فرهنگ‌سازی نحوه استفاده صحیح از آب در بین کودکان ابراز داشت: ما معتقدیم اگر این موضوعات در بین دانش آموزان نهادینه شود به‌تبع آن خانواده‌ها و جامعه نیز از آن تأثیر خواهد پذیرفت.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای قم آشنا کردن گروه سنی کودک و نوجوان با فرآیندهای تأمین، انتقال، تصفیه و توزیع آب،   تشریح شرایط بحرانی آب کشور و حساس نمودن ذهن کودکان نسبت به این مقوله مهم، ارتقای سطح آگاهی کودکان نسبت به فرهنگ استفاده درست از آب، آموزش راهکارهای علمی صرفه‌جویی به کودکان از طریق اقدامات آموزشی و فرهنگی مؤثر و انگیزه‌بخش و انتقال مفاهیم آموزشی به والدین از طریق دانش آموزان را از جمله اهداف اجرای طرح حامیان آب در مدارس برشمرد.

وی با بیان اینکه حدود 520 مدرسه ابتدایی استان تحت پوشش طرح حامیان آب قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در این طرح 4400 حامی آب در مدارس ابتدایی استان انتخاب شد که این افراد به عنوان رابطان شرکت آب و فاضلاب با مدرسه وظایفی را بر عهده می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان قم برگزاری نمایشگاه‌های پوستر، روزنامه دیواری، دوستی با آب، مسابقه نقاشی، اجرای سرود و... را از جمله فعالیت‌های حامیان آب در مدارس ذکر کرد و گفت: امیدواریم در نهایت این فعالیت‌ها به نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه آب در بین دانش آموزان و در نهایت جامعه بیانجامد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی