English

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

سه‌گانه گردشگری سلامت، طبیعت و زیارت محور توسعه استان قم

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: محورهای سه گانه گردشگری زیارت، گردشگری سلامت و طبیعت گردی موجب توسعه گردشگری و به تبع آن توسعه استان قم را موجب می شود.

 سه‌گانه گردشگری سلامت، طبیعت و زیارت محور توسعه استان قم

به‌ گزارش خبرگزاری موج از قم، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سال 1396 که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد گفت: در سال 95 گفتمان اقتصاد مقامتی و هماهنگی‌های بین‌دستگاهی انجام شد  و در سال 96 باید مشخص کنیم که این جهت‌گیری‌ها چه میزان می تواند تولید و اشتغال ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای سال 96 مسیر حرکت اقتصاد مقاومتی را  مشخص کردند، گفت:  کاهش تصدی‌گری دولت، و استفاده از ظرفیت های بخش  خصوصی، خروج از رکود اقتصادی و رونق کسب و کار  را سبب می شود و  دولت باید تسهیل‌گری کند و در این زمینه شناسایی ظرفیت های هر استان امری ضروری است.

زهرا احمدی‌پور ادامه داد: ظرفیت های استان قم عبارتند از توسعه گردشگری، توسعه صنعت و معدن، آی‌تی و انرژی‌های نو، و باید مشخص شود کدام محور از بخش گردشگری باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: باید بپذیریم که در استان قم اقامت گردشگران به اندازه سایر استان ها نیست لذا با محور قرار دادن سه گانه گردشگری زیارت، گردشگری سلامت و طبیعت گردی دستاوردهای بهتری خواهیم داشت.

وی افزود: باید ظرفیت های گردشگری استان قم را با تبلیغات وسیع، چاپ بروشور و ساخت فیلم های کوتاه معرفی کنیم، در تمام رستوران ها و مجتمع های گردشگری جذابیت های قم را به مسافران معرفی کنیم تا از این رهگذر به ماندگاری مسافر در قم کمک کنیم.

احمدی‌پور تاکید کرد: این‌که نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های گردشگری به نحو مطلوب استفاده کنیم ، علاوه بر توسعه نیافتن زیرساخت‌ها این است که برای هیچ‌کدام از پرونده‌های ثبتی ملی ، پیوست گردشگری تعریف نکرده‌ایم و این مشکلی است که در سازمان میراث فرهنگی هم مغفول مانده است.

وی با بیان این که چهاردرصد گردشگران کشورها را گردشگران خارجی تشکیل می دهند و 96درصد گردشگران داخلی هستند، گفت: باید گردشگری داخلی را توسعه دهیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: راه اندازی موزه و تقویت تیمچه بازار بزرگ قم موجب توسعه گردشگری داخلی استان می شود و در این زمینه سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آمادگی همکاری با استان قم می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه