English

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

بهترین عبادت در ماه رمضان، تلاوت قرآن کریم است

آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: قرآن همانند نور آفتاب از ظلمت ها می کاهد و به عالم روشنایی می بخشد و تمامی آثار و برکات نور آفتاب در قرآن وجود دارد.

بهترین عبادت در ماه رمضان، تلاوت قرآن کریم است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در اولین روز از آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم کریمه اهل بیت(ع) گفت: درک دوباره ماه مبارک رمضان جای شکرگزاری دارد و جلسات قرآنی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، در سطح کشور و دنیای اسلام توانسته است موفقیت خوبی را به دست آورد.

وی خاطر نشان کرد: ماه رمضان، ماه قرآن و بهترین عبادت در ماه رمضان نیز، تلاوت قرآن کریم، تدبر در این کتاب آسمانی و عمل به قرآن است.

مرجع عالیقدر جهان اسلام اظهار داشت: درباره قرآن کریم هرچه بگوییم کم است و بهترین معرف قرآن، خود قرآن است که در آیات مختلفی آثار و برکات این کتاب آسمانی به صراحت ذکر شده است.

وی در ادامه با اشاره آثار و برکات قرآن خاطر نشان کرد: قرآن همانند نور آفتاب از ظلمت ها می کاهد و به عالم روشنایی می بخشد و تمامی آثار و برکات نور آفتاب در قرآن وجود دارد و قرآن قلب را روشن کرده و رزائل اخلاقی را از بین می برد و حیات و زندگی معنوی را برای بشریت می آفریند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اگر انسان در سایه قرآن قرار بگیرد، خداوند راه های سلامت از وسوسه های شیطانی و… را دراختیار انسان قرار می دهد و انسان به وسیله قرآن از ظلمت و جهل و کفر به سوی نور و روشنایی هدایت خواهد شد و این کتاب آسمانی انسان را به صراط مستقیم هدایت می کند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با توصیه به جوانان اظهار داشت: برادران و خواهران و جوانان عزیر سعی کنید قرآن را خوب بخوانید و به آن عمل کنید.

وی در پایان با قدردانی از برگزاری برنامه ترتیل خوانی در حرم بانوی کرامت گفت: ازتولیت آستان مقدس، قاریان، مستمعین، خادمان آستان مقدس، خادمان قرآنی حرم کریمه اهل بیت(ع) که زمینه چنین برنامه هایی را در این آستان مقدس فراهم آورده اند تشکر می کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه