English

در راستای عمل به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی؛

نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در آبفای قم به بهره‌برداری رسید

رئیس گروه انرژی و سیستم‌های کنترل شرکت آب و فاضلاب استان قم از بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی خبر داد.

نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی در آبفای قم به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رئیس گروه انرژی و سیستم‌های کنترل آبفای استان قم از بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی در آبفای قم خبر داد و گفت: این نیروگاه در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با ظرفیت 20 کیلووات در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی سیستم این نیروگاه را متصل به شبکه اعلام کرد و با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها از این سیستم استفاده می‌کنند، ابراز داشت: نصب و راه‌اندازی آسان، بازدهی بالا و عدم نیاز به باطری جهت ذخیره انرژی الکتریکی و به صفر رساندن هزینه‌های نگهداری از جمله مزایای این سیستم به شمار می‌رود.

یاسر حسنی با اشاره به اینکه نیروگاه خورشیدی آبفای قم در مساحت 200 مترمربع و با هزینه یک میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: این نیروگاه طی یک ماه آماده بهره‌برداری شد و عمر مفید آن نیز حدود 30 سال است.

وی صرفه‌جویی اقتصادی و پایداری انرژی الکتریکی در ستاد مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان را از جمله اهداف احداث این نیروگاه ذکر کرد.

حسنی با اشاره به تاکید هیئت دولت بر استفاده سازمان‌ها و نهادهای دولتی بر تأمین 20 درصد انرژی مورد نیاز خود از انرژی‌های تجدید پذیر تصریح کرد: در همین راستا فازهای بعدی این پروژه در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قم قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه