English

شهردار برلین درخواست آنکارا برای دستگیری عوامل «گولن» را رد کرد

شهردار «برلین» درخواست ترکیه برای دستگیری عوامل مرتبط با «فتح‌ الله گولن» را رد کرد و گفت: این مسئله را روشن کردم که دامنه درگیری‌های ترکیه نمی‌تواند به شهرهای ما کشانده شود.

به گزارش خبرگزاری موج، شهردار شهر «برلین» امروز در سخنانی از تلاش ترکیه برای گسترش دامنه سرکوب های پس از کودتای نافرجام ۱۵ جولای در این کشور و تحت تأثیر قرار دادن این شهر انتقاد کرد.

بر اساس اعلام دی پی اِی، شهردار شهر «برلین» در این باره گفت: ترکیه خواستار مقابله با حامیان «فتح الله گولن» در این شهر است.

«مایکل مولر» شهردار شهر «برلین» در گفت‌وگو با روزنامه «بیلد» اعلام کرد: از طرف یک مقام دولتی ترکیه با من تماس گرفته و سوال شده است که آیا آماده مقابله قاطعانه با جنبش گولن در برلین است و آیا در صورت نیاز اقدامات لازم در مقابله با آن ها را انجام خواهد داد؟

شهردار شهر «برلین» در ادامه دادافزود: من این ایده را نپذیرفتم و این مسئله را روشن کردم که دامنه درگیری‌های ترکیه نمی‌تواند به شهرهای ما کشانده شود.

شهردار برلین تأکید کرد: ما به سبک اردوغان در موضوع دموکراسی و حقوق بشر نیازمند نیستیم.

گفتنی است، نخست وزیر ترکیه دیروز در اظهاراتی از برکناری و تعلیق بیش از ۸۱ هزار نفر در ارتباط با کودتای نظامی نافرجام ۱۵ جولای سال جاری در این کشور خبر داده بود.

لازم به ذکر است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه روابط آنکارا و واشنگتن رو به تیرگی نهاد. ترکیه تا کنون ۲ بار تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به آمریکا ارائه داده است؛ تقاضایی که تا کنون با پاسخ مثبتی از سوی واشنگتن همراه نبوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه