English

داعش مسئولیت حمله با داس در بلژیک را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله با داس به ۲ مامور پلیس در شهر چارلروی بلژیک را بر عهده گرفت.

داعش مسئولیت حمله با داس در بلژیک را بر عهده گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، گروه تروریستی داعش اعلام کرده است: فردی که با داس به ۲ مامور پلیس بلژیک در شهر چارلروی حمله کرده، یکی از سربازان این گروه بوده است.

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش اعلام کرده است که این حمله در پاسخ به درخواست این گروه برای حمله به شهروندان کشورهایی بوده که در ائتلاف به رهبری آمریکا برای بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه شرکت دارند.

پلیس بلژیک تحقیقاتی را در خصوص این حادثه تروریستی انجام داده و هویت فرد مهاجم را شناسایی نموده است. بر اساس اعلام پلیس بلژیک، عامل اصلی این حمله اهل الجزایر بوده که از سال ۲۰۱۲ میلادی در بلژیک زندگی می کرده و سابقه مجرمانه داشته است.

چارلز میشل نخست وزیر بلژیک در این باره به خبرنگاران گفت: ما اطلاعاتی را از دادستان ها دریافت کرده ایم که تحقیقاتی که در خصوص این اقدام تروریستی آغاز شده به نتایج قطعی رسیده است.

پلیس بلژیک افزود: فرد مهاجم " ک ب " نام داشته و ۳۳ ساله بوده است.

پلیس بلژیک یک مرد دیگر را که داس به همراه داشته در شهر لیژ در شرق این کشور بازداشت کرده است. بازداشت این مرد یک روز پس از آن بوده است که یک فرد مهاجم در شهر چارلروی ۲ مامور پلیس را زخمی کرد و در نهایت با شلیک گلوله توسط مامور سوم کشته شده است.

بمبگذاران انتحاری در ماه مارس نیز به فرودگاه بروکسل و متروی این شهر حمله کردند که در این حمله حداقل ۳۲ نفر کشته شدند. بروکسل مقر اصلی نهادهای اتحادیه اروپا و ناتو است و بلژیک طی ماه های اخیر سطح هشدارهای امنیتی را افزایش داده است.

در حملات تروریستی نوامبر گذشته در پاریس نیز حداقل ۱۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی