English

مبارزه با داعش پس از پاکسازی در ارتش ترکیه بهتر انجام می‌شود

وزیر خارجه ترکیه ادعاهای مقامات آمریکایی درباره تاثیر منفی فرایند پاکسازی در ارتش ترکیه بر روند مبارزه با داعش را تاسف‌بار خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه اظهارات امروز رئیس امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه بازداشت‌ها در ارتش ترکیه پس از کودتای نافرجام به همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم لطمه وارد خواهد کرد را تاسف‌بار خواند.

مولود چاوش‌اوغلو در این ارتباط گفت: اگر سوال آمریکایی‌ها این است که مبارزه علیه داعش پس از پاکسازی در ارتش تضعیف شده است یا خیر، ما می‌گوییم که برعکس زمانی که ارتش پاکسازی شده باشد در مبارزه قابل اعتمادتر، پاک‌تر و موثرترعمل می‌کند. ارتش ترکیه به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ و ۱۶ جولای به دنبال خارج کردن حامیان فتح‌الله گولن، عامل اصلی این کودتا از ساختار دولت است. گولن در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد. چاووش‌اوغلو همچنین سعی در اهمیت ندادن به نگرانی‌های غرب درباره بهبود آزمایشی روابط میان روسیه و ترکیه داشت و در همین ارتباط گفت که روابط میان آنکارا و مسکو جایگزینی برای ناتو و اتحادیه اروپا نخواهد بود. ترکیه یکی از اعضای ناتو و از کشورهای خواستار عضویت در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه