English

اروپا زمینه‌ساز تولید ۳۰ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر در ایران می‌شود

مدیرعامل انجمن علمی انرژی بادی اروپا گفت: اروپا می تواند با توجه به پتانسیل های مناسب موجود در ایران، زمینه تولید ۳۰ گیگاوات(۳۰ هزار مگاوات) برق را از انرژی های تجدید پذیر فراهم کند.

اروپا زمینه‌ساز تولید ۳۰ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر در ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، جیلز دیکسون امروز در حاشیه چهارمین همایش انرژی بادی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران از قابلیت های بسیار بالایی در انرژی های بادی برخوردار است که به مراتب بیشتر از پتانسیل های های موجود در اروپا است.

مدیرعامل انجمن علمی انرژی بادی اروپا با بیان اینکه انجمن علمی انرژی بادی اروپا آماده است تا سرمایه گذاران فعال در عرصه توربین های بادی را ترغیب به حضور بیشتر و پر رنگ تر در ایران کند، تاکید کرد: این انجمن قادر است در این راه، انواع فناوری های تولید انرژی های تجدیدپذیر را از جمله خورشیدی، بادی و … به ایران بیاورد.

دیکسون تصریح کرد: در حالی که وزیر نیرو ایران از برنامه ریزی برای وارد کردن پنج هزار مگاوات برق از محل انرژی های تجدیدپذیر در ایران در پنج سال آینده خبر می دهد، ما آمادگی داریم تا زمینه تولید ۶ برابر این میزان برق یعنی ۳۰ گیگاوات را در ایران فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بررسی های کارشناسان حاکی است آنقدر میزان وزش باد در ایران بالا است که حتی می توان با کمتر از نرخ ۶۰ سنت یورو در هر کیلو وات ساعت، برق در ایران تولید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه