English

طرح کودتای ترکیه توسط پیام‌های «واتس آپ» افشا شد

شبکه الجزیره عربی اعلام کرد که به پیامهایی دست پیدا کرده است که طرح‌ها و افرادی را که پشت کودتای نظامی ترکیه قرار داشته‌اند، افشا می‌کند.

طرح کودتای ترکیه توسط پیام‌های «واتس آپ» افشا شد

به گزارش خبرگزاری موج، شبکه الجزیره عربی امروز یکشنبه اعلام کرد که به طرح کودتای نظامی ترکیه، از طریق «واتس آپ» برنامه کاربردی پیام رسانی افشا شده است.

پیامهای پخش شده توسط شبکه الجزیره مدعی است که فاش می کند کودتاچیان چگونه قصد داشته اند تا قدرت را از دولت منتخب ترکیه بگیرند.

این پیامها شامل مذاکره بر سر اجرای حکومت نظامی و همین طور افشای افرادی است که در قلب اصلی این کودتا قرار داشته اند.

پیامهای پخش شده توسط شبکه الجزیره شامل مذاکره و گفتگوها بین کسانی است که در کودتا نقش داشته اند و از طریق برنامه کاربردی واتس آپ با یکدیگر در ارتباط بوده اند.

در بین پیامهای فاش شده دستوراتی در خصوص مجوز کودتاچیان برای خروج خودروها از استانبول بوده است و این خودروها باید پل های اصلی شهر را مسدود می کردند. در این پیامها نام افراد و شخصیت های مهم دولت ترکیه برده شده است که باید هر چه سریعتر دستگیر می شدند.

در این گفتگوها با سربازان ارتش دستور داده شده است تا در صورت مقاومت پلیس در برابر کودتا، به سوی آنها شلیک کنند. پیام دیگری شامل اجازه شلیک آتش به سوی هتل محل اقامت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بوده است.

اردوغان این هتل را ۳۰ دقیقه پیش از وقوع انفجار در آن ترک کرد. عصر امروز یکشنبه ارتش ترکیه در بیانیه‌ای تاکید کرد کودتا پایان یافته و هم اکنون فقط از دولت این کشور دستور می‌گیرد. علی یازیجی دستیار و آجودان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز به دلیل دست داشتن در کودتای نافرجام دستگیر شد.

وزیر دادگستری ترکیه پیش از این اعلام کرد که در ارتباط با کودتای نافرجام اخیر در این کشور ۶هزار نفر را بازداشت کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که دستگاه قضایی ترکیه ۱۷۴۵ قاضی این کشور را به اتهام دست داشتن در کودتا بازداشت کرد. خبر بازداشت این تعداد قاضی در ترکیه در حالی اعلام می‌شود که عصر روز شنبه سیستم قضایی این کشور اعلام کرده بود که به دنبال اقدام برای کودتا علیه این کشور، ۲۷۴۵ قاضی ترکیه‌ای را برکنار کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی