English

باید از «برگزیت» یک موفقیت بسازیم

ترزا می که از روز چهارشنبه رسما نخست وزیر انگلیس خواهد شد در اولین اظهارات خود گفت که تلاش می‌کند از طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک موفقیت بسازد.

ترزا می نخست وزیر منتخب بریتانیا در اولین اظهارات خود پس از اینکه مشخص شد نخست وزیر بعدی بریتانیا است گفت که برگزیت به معنای برگزیت است و باید تلاش کنیم از این طرح یک موفقیت برای انگلیس بسازیم.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس که ساعاتی پس از رأی منفی مردم جزیره به ماندن در اتحادیه اروپا، از قصد خود برای کناره‌گیری خبر داده بود، اعلام کرد که روز چهارشنبه آخرین روز هدایت جلسات دولت توسط وی خواهد بود.

امروز «آندرا لیدسام» تنها رقیب خانم «ترزا مِی» برای تبدیل شدن به جانشین کامرون، از ادامه رقابت انصراف داد و مشخص شد که خانم مِی مستأجر بعدی خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ خواهد بود.

کامرون در خصوص جانشین خود گفت: «خوشحال‌ام که ترزا مِی نخست‌وزیر بعدی خواهد بود. او قوی است و حمایت قاطع حزب محافظه‌کار پارلمان را دارد. او گزینه مناسب است و کاملاً توانایی رهبری کشور در سال‌های آینده را دارد؛ من از وی کاملاً حمایت می‌کنم.»

ترزا مِی دومین نخست‌وزیر زن در تاریخ انگلیس است. اولین نخست‌وزیر زن این جزیره، مارگارت تاچر بود که از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۱ عهده‌دار پست نخست‌وزیری بود. فروردین ماه سال ۹۲ بود که تاچر درگذشت و در واقعه‌ای عجیب، بسیاری از انگلیسی‌های منتقد سیاست‌های اقتصادی سخت‌گیرانه وی به خیابان آمدند و خوشحالی کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی