English

غرب بر ادامه تحریم ها علیه روسیه تاکید کرد

ادامه تحریم های اقتصادی علیه روسیه در دیدار باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و مقام های بلندپایه اتحادیه اروپا در حاشیه نشست سران ۲۸ کشور عضو ناتو در ورشو پایتخت لهستان مورد تاکید قرار گرفت.

غرب بر ادامه تحریم ها علیه روسیه تاکید کرد
به گزارش خبرگزاری موج، اتحادیه اروپا و آمریکا از سال ۲۰۱۴ با متهم کردن مسکو به دخالت در امور داخلی اوکراین بویژه درگیری های شرق این کشور در مناطق لوهانسک و دونتسک و مخالفت با پیوستن کریمه به خاک روسیه تحریم های اقتصادی علیه این کشور وضع کرده اند.

بنا به اعلام خبرگزاری ایتارتاس، بن رودس معاون دستیار امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا امروز(جمعه) در ورشو به خبرنگاران در باره موضوع مذاکرات باراک اوباما با فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی و دیگر مقام های بلندپایه اتحادیه اروپا، اظهار کرد: ادامه تحریم ها علیه روسیه موضوع گفت وگوی اوباما و مقام های اروپایی بود. مقام آمریکایی ادامه داد: اتحادیه اروپا در این دیدار حمایت خود را از تحریم های ضد روسی اعلام کرد و همچنین خواستار اجرای مفاد توافقنامه مینسک برای حل بحران اوکراین و انجام تعهدهای روسیه در چارچوب این توافقنامه شدند. از سال ۲۰۱۴ با سقوط حکومت ویکتور یانوکوویچ و روی کار آمدن یک دولت متمایل به غرب در اکراین و آغاز درگیری شبه نظامیان با نیروهای دولتی در شرق این کشور که روسیه را متهم به حمایت از آنان می کند، کی یف و مسکو روابط پرتنشی داشته اند. جدایی شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه از اکراین و پیوستن آن به روسیه در سال ۲۰۱۴ توسط طرفداران این کشور براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی که مورد تایید مسکو قرار گرفت، بزرگترین عامل افزایش تنش در روابط دو کشور بوده است. این منطقه ۲۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتری که اکنون دو میلیون و ۴۱۳ هزار نفر جمعیت شامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار روس، ۵۷۶ هزار اوکراینی و ۲۴۵ هزار تاتار است، سال ۱۹۵۴ توسط نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی سابق که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور هدیه شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه