English

برگزاری نشست رهبران آلمان و فرانسه در مورد بالکان

رهبران کشورهای آلمان و فرانسه جهت رفع نگرانی کشورهای حوزه بالکان از برگزیت، با رهبران برخی از آنها جلسه مشترک برگزار کردند.

برگزاری نشست رهبران آلمان و فرانسه در مورد بالکان

به گزارش خبرگزاری موج؛ به نقل از یورو نیوز، رهبران کشورهای آلمان و فرانسه به همراه «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز گذشته نشستی مشترک با رهبران برخی از کشورهای حوزه بالکان که خواستار عضویت در این اتحادیه هستند برگزار کرده و به کشورهای این حوزه اطمینان دادند که علیرغم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، در فرایند مذاکرات برای پیوستن آنها به این اتحادیه٬ خللی وارد نخواهد شد.

«آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان گفت که تصمیم بریتانیا به خروج هیچ تغییری در قواعد پیوستن کشورهای حوزه بالکان ایجاد نمی کند.

از سوی دیگر، «فرانسوا اولاند»، رئیس جمهوری فرانسه نیز تصریح کرد: باید بطور کاملا واضح تصریح کنم که تصمیم بریتانیا به هیچ وجه تعهداتی که در ارتباط با کشورهای حوزه بالکان داریم را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

گفتنی است، کشورهای حوزه بالکان از جمله مقدونیه٬ بوسنی٬ کوزوو٬ صربستان و مونته نگرو در مراحل مختلف برای پیوستن به اتحادیه اروپا هستند و نگران هستند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در فرایند پیوستن آنها به این اتحادیه مانع ایجاد کند یا قواعد پیوستن به این اتحادیه را تغییر دهد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه