English

روسیه به تقویت حضور ناتو در دریای سیاه پاسخ می دهد

همزمان با افزایش تنش ها بین مسکو و ناتو بر سر نفوذ گسترده نظامی این پیمان به شرق اروپا و کشورهای منطقه دریای بالتیک نزدیک روسیه، این کشور اعلام کرد که به تقویت حضور نظامی غرب در دریای سیاه پاسخ لازم را خواهد داد.

روسیه به تقویت حضور ناتو در دریای سیاه پاسخ می دهد
به گزارش خبرگزاری موج، الکساندر گروشکو نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) با هشدار به این پیمان نظامی اعلام کرد که اگر غرب حضور نظامی در دریای سیاه را با استفاده از کشورهای فرامنطقه ای افزایش دهد، روسیه به آن پاسخ خواهد داد.

بنا به اعلام خبرگزاری ریا نووستی، وی امروز(پنجشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسکو برای تامین امنیت و با توجه به موقعیت راهبردی شبه جزیره کریمه و منافع روسیه در جنوب، اقدام های لازم را انجام می دهد. گروشکو با بیان اینکه ناتو در حال استقرار سامانه‌های موشکی در ترکیه است، گفت که این پیمان از تهدید غیرواقعی حمله های موشکی از جانب سوریه به عنوان بهانه استقرار سامانه‌های خود استفاده می‌کند. مقام روس اظهار کرد: کشورهای عضو ناتو هر چند گاه یکبار سامانه‌های پاتریوت را در ترکیه مستقر می‌کنند و بهانه اصلی این اقدام را نیز تهدیدهای غیرواقعی موشکی از جانب سوریه اعلام می‌کنند که صحت ندارد. وی همچنین گفت که ناتو تلاش می کند رویارویی ایجاد کند، در حالیکه روسیه هیچ علاقه ای به مناقشه با این پیمان یا هر سازمان و کشوری را ندارد و بویژه مخالف ورود به رقابت تسلیحاتی است و به همین دلیل پاسخ ما بگونه ای خواهد بود که همزمان با تاثیرگذاری هزینه کمی خواهد داشت. دریای سیاه یکی از راهبردی ترین پهنه های آبی جهان است که از تنگه بسفر و دریای مرمره با دریای مدیترانه و از تنگه کرچ با دریای آزوف پیوستگی دارد. جز روسیه به عنوان یکی از کشورهای این منطقه، آمریکا و ناتو با دیگر کشورهای ساحلی دریای سیاه یعنی ترکیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین و گرجستان روابط گسترده نظامی به عنوان همپیمان یا همکاری دوجانبه دارند و از موقعیت و پاپگاه های خود برای تحرکات نظامی بهره می گیرند. از سوی دیگر، آمریکا و ناتو افزون بر گسترش فعالیت های نظامی در شرق اروپا و انجام پروازهای جاسوسی نزدیک مرزهای روسیه در محدوده دریای بالتیک و سیاه در کشورهای لتونی، استونی و همچنین لیتوانی در این منطقه و مولداوی جمهوری های شوروی سابق حضور نظامی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه