English

معترضان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تظاهرات کردند

صدها نفر از مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیۀ‌اروپا در شهرهای مختلف این کشور از جمله لندن تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری موج؛ تجمع اعتراضی علیه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در حالی روز سه‌شنبه برگزار شد، که به دلایل امنیتی مجوز برگزاری آن از طرف مقامات صادر نشده بود.

تظاهرات‌کنندگان ضمن ابراز خشم نسبت به حامیان خروج بریتانیا از اتحادیۀ‌اروپا از جمله بوریس جانسون، شهردار سابق لندن، و نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال بریتانیا، شعار «مرگ بر بوریس» سر دادند و به فاراژ فحاشی کردند.

تیم فارون، رهبر حزب لیبرال دموکرات که وعده داده است، بار دیگر بریتانیا را عضوِ اتحادیۀ‌اروپا کند، در این تجمع گفت: «رأی به خروج بریتانیا از اتحادیۀ‌اروپا قابل تغییر است.»

فارون طی سخنانی خطاب به تظاهرات‌کنندگان در میدان ترافالگار لندن گفت: «در سیاست، همانند زندگی، دو مسئله همیشه برایم مهم بوده است: یکی اینکه اگر باختید، این اقبال را دارید که شکست را بپذیرید، اما شما هرگز تسلیم نخواهید شد.»

وی افزود: «ما به عنوان یک جامعه باید با یکدیگر متحد باشیم؛(این رأی) قابل تغییر است.»

آنا سوبری، وزیر کسب‌وکار از حزب محافظه‌کار که حامی ماندن بریتانیا در اتحادیۀ‌اروپا است، گفت: «مردم خشمگینند، نه فقط جوانان. افراد از همه سنین از سراسر کشور خشمگینند. و من نسبت به این قضیه بسیار متأسفم، چرا که راه‌حل آن را نمی‌دانم.»

بیش از چهار میلیون نفر در بریتانیا طوماری آنلاین در خصوص برگزاری همه‌پرسی مجدد عضویت در اتحادیۀ‌اروپا امضا کردند.

این طومار از دولت لندن می‌خواهد اگر میزان آرا به ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کمتر از ۶۰ درصد و میزان شرکت‌کنندگان کمتر از ۷۵ درصد بود، این رفراندوم باطل اعلام شود.

مردم بریتانیا پنجشنبه هفته گذشته برای شرکت در همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیۀ‌اروپا پای صندوق‌های رأی رفتند.

نتایج این همه پرسی که صبح جمعه اعلام شد، حاکی از آن بود که ۵۲ درصد مردم بریتانیا خواستار خروج این کشور از اتحادیۀ‌اروپا هستند. بر اساس نتایج این همه‌پرسی، حدود ۴۸ درصد به ماندن در اتحادیۀ‌اروپا رأی دادند.

در این همه‌پرسی بیش از ۱۷٫۴ میلیون بریتانیایی اعلام کردند، بریتانیا باید از اتحادیۀاروپا خارج شود و بیش از ۱۶٫۱۴ میلیون نفر دیگر خواهان ماندن در اتحادیۀ‌اروپا بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی