English

باید به انگلستان برای بازنگری در خروج از اتحادیه اروپا فرصت داد

رییس دفتر صدر اعظم آلمان و ازافراد بسیار نزدیک به وی، در اظهار نظری خواهان بازنگری سیاستمداران انگلیس در موضوع خروج از اتحادیه اروپا شد.

به گزارش خبرگزاری موج؛ رییس دفتر «آنگلا مرکل» صدر اعظم‌ آلمان امروز(یکشنبه) اعلام کرد که سیاستمداران انگلیس باید این فرصت را داشته باشند تا به بازنگری در باره تبعات ترک اتحادیه اروپا بپردازند.

به نوشته خبرگزاری«رویترز»«پیتر آلتمیر» ریس دفتر آنگلا مرکل، در سخنانی که روزنامه «آر. ان. دی» آن‌را نقل کرده است، در این زمینه گفت: «سیاستمداران در لندن باید این امکان را داشته باشند که احتمال عواقب خروج از اتحادیه اروپا را بازنگری کنند.»

این روزنامه در ادامه با نقل سخنان آلتمیر نوشت: «اگر انگلیس واقعا اتحادیه اروپا را ترک کند، این موضوع نقطه عطف یک مشکل با تبعات بسیار زیاد خواهد بود.»

این مقام آلمانی در ادامه گفت: «البته انگلیس قادر است بعدا درخواست پیوستن مجدد به اتحادیه اروپا را تقاضا کند، اما این امر زمان زیادی می‌برد.»

آنگلا مرکل نیز جمعه گذشته در نشست خبری درباره رای مثبت مردم انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا گفت: «انگلیس در طول سال‌هایی که برای خروج از اتحادیه زمان می‌برد، همواره عضوی از این اتحادیه باقی خواهد ماند.»

وی در عین حال افزود: «اتحادیه اروپا فقط با همراهی کشورها می‌تواند به منافع خود در جهان برسد و آنچه اتفاق افتاد نوعی تحول برای اروپا بود.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه