English

خروج انگلیس آغاز فروپاشی اتحادیه اروپاست

رئیس شورای اروپا در حالی که تنها دو روز تا برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده هشدار داد در صورت خروج انگلیس این می‌تواند نخستین قدم در راه فرآیند فروپاشی اتحادیه اروپا باشد.

خروج انگلیس آغاز فروپاشی اتحادیه اروپاست

به گزارش خبرگزاری موج؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این هشدار دونالد تاسک رئیس شورای اروپا پس از آن مطرح شده که حمایت از برگزاری همه پرسی‌های دیگر در اروپا بر سر ایجاد اصلاحات در اتحادیه اروپا بدون در نظر گرفتن همه پرسی انگلیس رو به افزایش بوده است.

دونالد تاسک خطاب به خبرنگاران گفت: من از شهروندان انگلیسی می‌خواهم که با ما بمانند. ما به شما نیاز داریم. ما در کنار یکدیگر می توانیم با چالش‌های آینده روبرو شویم. در صورت جدایی شما این چالش‌ها دشوارتر خواهند بود.

رئیس شورای اروپا که این سخنان را در جریان سفر به پرتغال مطرح کرد اظهار داشت: من می‌خواهم به نمایندگی از همه اروپایی‌ها و همچنین رهبران اروپا از شهروندان انگلیسی بخواهم که با ما بمانند و نه فقط ما بلکه کل جامعه غربی ترانس آتلانتیک بدون آنها ضعیف تر خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما در کنار یکدیگر خواهیم توانست با چالش‌های به طور فزاینده دشوار آینده روبرو شویم. بزرگترین نگرانی ما این است که این نتیجه منفی(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) موجب تشویق دیگر مخالفان اتحادیه اروپا در این قاره خواهد شد و می‌تواند گام اول فرآیند فروپاشی اتحادیه اروپا باشد.

این در حالیست که جدیدترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن بوده‌اند که همچنان رقابت میان اردوی حامیان باقی ماندن در اتحادیه اروپا و همچنین اردوی حامی خروج از این اتحادیه نزدیک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه