English

مجازات اعدام در دستور کار پارلمان نیست

وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه برقراری فوری مجازات اعدام را در دستور کار پارلمان این کشور ندانست.

مجازات اعدام در دستور کار پارلمان نیست

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه اعلام کرد که پارلمان کشورش برنامه فوری برای برقراری مجدد مجازات اعدام در این کشور ندارد.

«عمر چیلیک» وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه امروز در سخنانی در این باره اعلام کرد: به یاد بیاورید که تانکها می خواستند از روی مردم کشورمان عبور کنند و بالگردها به سوی مردم شلیک کردند.

وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه ادامه داد: در جریان کودتای ۱۵ جولای، ۲۴۰ نفر جان خود را از دست دادند. مردم به همین دلیل است که به خیابان ها آمده و برقراری دوباره این مجازات را درخواست کردند. ما نیز صدای مردم را شنیدیم.

«عمر چیلیک» در ادامه افزود: البته باید بگویم که برقراری مجدد مجازات اعدام در دستور کار پارلمان ترکیه قرار ندارد و لذا تا کنون نیز تصمیمی برای از سرگیری این مجازات در ترکیه اتخاذ نشده است.

وی پس از دیدار امروز خود با وزاء امور خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: در این دیدار به اجماع بزرگی با اروپا مبنی بر لزوم همکاری های نزدیک تر رسیدیم و طرفین بر گسترش همکاری های دوجانبه میان اتحادیه اروپا و ترکیه تأکید کردند.

«عمر چیلیک» تصریح کرد: آنکارا به تعهدات خود در توافق مهاجران با این اتحادیه متعهد و در عوض اروپا نیز وعده داد تا لغو ویزا برای اتباع ترکیه را تسریع نماید.

این در حالی است که خخبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از این مقام ترک بعد از این نشست اعلام کرد که تا زمانی که تردد بدون ویزا برای اتباع ترکیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا آزاد نشود، صحبت درباره اجرای کامل توافق مهاجران با اتحادیه اروپا غیر ممکن خواهد بود.

لازم به ذکر است، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست دو روزه غیر رسمی خود که از امروز در «براتیسلاوا» آغاز شد، علاوه بر مسائل جاری در اروپا درباره ترکیه نیز به بحثو تبادل نظر پرداختند.

این در حالیست که در اواخر ماه جولای سال جاری میلادی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرده بود که اگر مردم بخواهند و پارلمان نیز تصویب کند؛ وی با برقراری مجدد حکم اعدام در ترکیه مخالفت نخواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه